وزیر هم مجوز واردات خودرو دست دوم خارجی را تكذیب کرد

پرشین خودرو: وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینكه همچنان ورود خودروهای مستعمل خارجی ممنوع است، گفت: این شایعه كه واردات خودروهای خارجی با سه سال كاركرد به كشور آزاد است، سوء تعبیر از یك مصوبه ابلاغی سال گذشته دولت است.

به گزارش «پرشین خودرو»، مهدی غضنفری، با بیان این مطلب تاكید كرد: همچنان واردات خودروهای مستعمل سواری ممنوع است و آنچه مصوبه دولت می گوید آن است كه اگر مدل خودرو مربوط به یك یا سه سال قبل باشد و وارد كننده به دلیل پروسه اداری موفق به واردات نشده، امكان واردات این خودروهای نو برای او فراهم می شود. وی عنوان كرد: آزاد شدن واردات خودروهای مستعمل برداشتی نادرست از سوی برخی سایت ها است كه تكذیب می شود و مصوبه همچنان بر روی مدل خودروها تاكید دارد و كاركرد و مستعمل بودن آن به هیچ عنوان مورد نظر نیست. وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره وضع قیمت خودروهای داخلی نیز گفت: تنها مرجع تفسیر قیمت مصوبه سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولید كنندگان است كه نرخ خودرو را قانونی می كند. غضنفری تاكید كرد: چنانچه تولیدكننده بخواهد فراتر از قیمت های مصوب، خودرو را به فروش برساند و یا خود قیمت گذاری كند، خلاف قانون عمل كرده و با او برخورد می شود. وی ادامه داد: از خودروسازان انتظار می رود كه به مصوبات سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان پای بند باشند و فراتر از آن عمل نكنند. وزیر صنعت، معدن و تجارت این توضیح را نیز داد كه در مورد خودروهای لوكس از خودروسازان خواسته شده بود كه خود آنها حاشیه بازار را جمع كنند و قیمت را به سال قبل برگردانند، اما در مورد سایر خودروها با درصد اندكی افزایش قیمت همزمان با بهبود كیفیت موافقت شد وگرنه مصوبه از آنها پس گرفته می شود و به قیمت های قبلی بر می گردد. غضنفری با اشاره براینكه هنوز زمان زیادی از ابلاغ مصوبه نگذشته بنابراین برای قضاوت زود است، افزود: تاكید می كنم كه مرجع قیمت گذاری سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان است و با تغییر قانون فراتر از مصوبه این سازمان برخورد می شود. وی درباره ثبت سفارش واردات خودرو نیز بیان کرد: ثبت سفارش به صورت عادی جریان دارد و وارد كنندگان می توانند از ارز مرجع استفاده كنند كه در مقابل این امكان نیز باید نسبت به خدمات پس از فروش، استاندارد، متناسب بودن با محیط زیست و استاندارهای سوخت و برخورداری از نمایندگان معتبر متعهد باشند. وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینكه خودروهای خارجی مصرف كنندگان خاص خود را دارد و آنها نیز محدود هستند ، افزود: ما هم محدودیت خاصی اعمال نمی كنیم و امیدواریم وارد كنندگان خودروهای خارجی در عرصه رقابت حقوق مشتری را رعایت كنند و نوعی سهمیه گذاری و نوبت گذاری را نیز اعمال نكنند تا از این طریق مشتریان دچار دردسر و افزایش قمیت شوند چون محدودیتی از سوی دولت اعمال نشده و متقاضیان زیادی هم ندارند بنابراین باید این اندك مشتریان خود را حفظ كنند.
کد خبر 10919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ریاحی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۸
    0 0
    شما تعرفه 130% خودروی خارجی را کم کن تا ببینی آیا مصرف کننده خاص دارد یا عام و آیا محدود هستند یا گسترده ، برادر با این قیمت 3 برابری که ساختی معلومه که همه نمیتوانند بخرند .
  • دایی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
    0 0
    سلام.چی بگم واقعا بابا این تعرفه رو بیار پایین به خدا ضرر نمی کنی هم مردم یه ماشین خوب گیرشون میاد هم شما... آقای وزیر خود شما هم فرزند داری!دوست داری فرزندت تو یه ماشین خارجی بشینه البته اگه تا الان نشسته باشه یا ایرانی که اگه خدایی نکرده مشکلی پیش اومد صدمه نبینه اونم فقط به خاطر اینکه تو یه ماشین خارجی بوده البته منظورم ماشین خیلی گرونی مثل بنز نیست بلکه مثل ماشین های کره ای امیدارم که هیچ وقت برای هیچ کس چنین مشکلاتی پیش نیاد . آقای وزیر خودت هم میدونی که فرزندت به چه ماشینی اهمیت میده آره..