کد خبر 110575
۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶
بهسازی خیابان لاله‌زار آغاز خواهد شد

پرشین خودرو: شهردار منطقه ۱۲ اعلام کرد که با کمک کسبه و صنوف فعال، بهسازی خیابان لاله‌زار را از نوروز سال آینده آغاز خواهند کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، علی‌محمد سعادتی در مورد ساماندهی و بهسازی خیابان لاله‌زار که در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفته است، گفت: پروژه به‌سازی خیابان لاله‌زار با پروژه‌هایی که تاکنون انجام داده‌ایم متفاوت و مجزا است که نیازمند یک برنامه میان و بلندمدت است و باید با شیب منطقی و جدی مسائل موجود در خیابان لاله‌زار را پیگیری کرد.

وی با بیان این‌که یکی از جدی‌ترین مسائل در خیابان لاله‌زار عدم ساماندهی حمل و نقل، وجود موتورسیکلت‌های متعدد، بارگیری کالا و ورود به پیاده‌رو و غیره است، اظهار کرد: در گام اول می‌بایست نسبت به ساماندهی نظم ترافیکی این خیابان و پیاده‌روها اقدام کرد تا شهروندان بتوانند به راحتی در این خیابان تردد کنند.

شهردار منطقه ۱۲ با بیان این‌که یکی از موضوعات خاص خیابان لاله‌زار وجود ساختمان‌ها و اماکن متروکه و رها شده، است، گفت: مجموعه‌های فرهنگی – هنری متروکه و در معرض آسیب همچون سینماها، تئاتر و ... از دیگر مسائل و مشکلات این خیابان است و همچنین نبود مراکز خدماتی به مردم اعم از مراکز فرهنگی، پذیرایی، کافه، کتابخانه و غیره سبب شده است که ساماندهی این خیابان نیازمند توجه بیشتری باشد.

وی با بیان این‌که ساختمان‌های ارزشمند و واجد شرایط در این خیابان به وفور وجود دارد که این ساختمان‌ها جزو سرمایه‌های شهر هستند، اما اگر به آنها توجه نشود ممکن است از دست بروند، ادامه داد: در دوره مدیریت شهری قبل اقداماتی در راستای تملک خانه‌های قدیمی همچون تئاتر نصر و خانه اتحادیه با سیاست حفظ ارزش‌های تاریخی انجام شد و حالا هم عزم مدیریت فعلی نیز بر این است تا از این ارزش‌های تاریخی و میراثی صیانت کند.

سعادتی با بیان این‌که در گام اول بهسازی خیابان لاله‌زار با هماهنگی اصناف، ساماندهی ترافیک را در آن خیابان آغاز کرده‌ایم، گفت: ما به دنبال بستن خیابان و تبدیل کردن آن به پیاده‌راه نیستیم، اما به دنبال آن هستیم که با استفاده از مشارکت حداکثری اصناف لاله‌زا نسبت به بهسازی و نوسازی این خیابان اقدام کنیم.

 

 

خیابان لاله زار

 


وی با بیان این‌که برهمین اساس در مرحله‌ی اول کار بهسازی که از سال جدید آغاز می‌شود ارز پیاده‌روها را افزایش داده و محل‌هایی را به عنوان پهلوگاه‌های تاکسی و وانت‌بار مشخص می‌کنیم، اظهار کرد: مبلمان محیطی این خیابان مناسب‌تر خواهد شد و برخی از ساختمان‌های ارزشمند نیز با مشارکت مالکان به سمت بازپیرایی خواهند رفت.

شهردار منطقه ۱۲ با اشاره به پارک حاشیه‌ای این خیابان در دو طرف، گفت: متاسفانه در برخی ساعات شاهد آن بودیم که در دو طرف خیابان خودرو پارک می‌شد که عملا در طرح جدید این مساله حذف می‌شود و پارک حاشیه ای در اختیار پیاده‌روها قرار می‌گیرد.

سعادتی با بیان این‌که صنف فعال در این خیابان شغل‌شان به گونه‌ای است که مخاطبان آنها در ساعت شب برای خرید می‌آیند، ادامه داد: روشنایی و لوسترفروشان این منطقه مخاطبان‌شان خانواده‌ها هستند و می‌توانیم از این ظرفیت برای افزایش زیست شبانه و جلوگیری از شب مردگی اقدام کنیم.

شهردار منطقه ۱۲ با بیان این‌که عملیات بهسازی خیابان لاله‌زار از قسمت شمالی خیابان حدفاصل انقلاب تا جمهوری آغاز می‌شود در مورد تخلیه و یا بارگیری صنف فعال در این خیابان، اظهار کرد: پهلوگاه‌هایی را برای تاکسی و حمل و نقل بار در این خیابان در نظر می‌گیریم، اما مدیریت این پهلوگاه‌ها در اختیار کسبه و هیات‌ مدیره است. مثلا در مقابل یک پاساژ پنج پهلوگاه ایجاد می‌کنیم، اما مدیریت این مساله که چه کسبه‌ای در چه ساعاتی از این پهلوگاه استفاده کنند، در اختیار کسبه و هیات مدیره است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص حمایت کسبه از اجرای این طرح، افزود: در گذشته مسئولان ادعاهای عجیبی را مطرح می‌کردند و می‌گفتند که باید کسبه از این خیابان بروند! به همین دلیل کسبه نیز مخالفت‌های جدی را در مورد بهسازی این خیابان ابراز کردند، اما در حال حاضر ما نه تنها داعیه‌ای برای خروج کسبه از این خیابان نداریم بلکه معتقدیم که می‌توان از قوه اقتصادی این صنف به نفع بهسازی استفاده کرد، چرا که قطعا رفتن کسبه از این خیابان آسیب‌زا خواهد بود و ما می‌توانیم نه تنها زندگی را با کمک اصناف به این خیابان برگردانیم، بلکه می توان با تعیین سازوکارهای اقتصادی دقیق‌تر شرایطی را فراهم کنیم که انبارداران یا مالکان خانه‌های رها شده که عمدتا در جداره‌های پشتی هستند ترغیب شوند که به جای رها کردن ملک خود آن را به یک کافه یا رستوران تبدیل کنند و قطعا شهرداری نیز در این زمینه مساعدت‌های لازم را خواهد داشت.

شهردار منطقه ۱۲ با بیان این‌که شاه‌کلید بهسازی خیابان لاله‌زار این است که همگان قبول کنند که مساله لاله‌زار در یک طرح میان و بلندمدت حل و فصل می‌شود، تصریح کرد: نمی‌توانیم در یک بازه زمانی کوتاه‌مدت یک ساله آسیب‌های لاله‌زار را حل و فصل کنیم و باید به مرور زمان و با مشارکت مردم و کسبه محل این مهم اجرایی شود.

کد خبر 110575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha