کد خبر 118041
۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳
ساخت 2000 کیلومتر راه روستایی تا پایان سال

پرشین خودرو: وزیر راه و شهرسازی گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا پیش از نوروز 1399، میزان 2 هزار کیلومتر راه روستایی احداث کنیم.

به گزارش پرشین خودرو، همایش سراسری انجمن خیرین راه و ترابری امروز با حضور ‌وزیر راه و شهرسازی و ‌مدیرعامل انجمن خیرین راه و ترابری در ساختمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.


‌در این مراسم وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه کار خیر باید ‌به همه ابعاد راهسازی تعمیم یابد، اظهار داشت: ‌پیمانکار وقتی ‌نگاه خیرخواهانه دارد قطعا در ‌ کار خود کم‌کاری نمی‌کند، بدین ترتیب ‌هزینه‌های غیرضروری هم بر پروژه‌های عمرانی تحمیل نمی‌شود و هزینه و زمان ساخت و ساز کاهش می‌یابد.

 

راه روستایی


‌محمد اسلامی افزایش مسئولیت اجتماعی پیمانکار را از نتایج ‌نگاه خیرخواهانه در پروژه‌های عمرانی عنوان کرد و گفت: ضرورت دارد پس از تکمیل همه ‌جاده‌هایی که ساخته می‌شوند‌، تابلو معرفی پیمانکار، مهندس مشاور و دستگاه ناظر نصب شود تا کسانی که از آن محور عبور می‌کنند برای آنها طلب دعای خیر کنند.

وی با طرح این موضوع که‌ متولیان راهداری در اجرای مسئولیت اجتماعی خود کوتاهی کرده‌اند، تأکید کرد: بهتر است ‌خیرین راه و ترابری در کنار تمرکز بر ساخت راه روستایی، به موضوع ایمن سازی راه‌ها و ساخت مجتمع‌های بین راهی و مساجد ‌نیز ورود کنند.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: من خودم از ‌مخالفان سرسخت احداث راه‌های روستایی با مشخصات فنی راه‌های اصلی هستم.

اسلامی ادامه داد: برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا پیش از نوروز 1399، میزان 2 هزار کیلومتر راه روستایی احداث کنیم.

وی یادآور شد: همچنین نقشه روستاهای محروم برای جاده‌سازی نیز تهیه شده البته اولویت با روستاهای بالای ۵۰ خانوار و سپس روستاهای بالای ۲۰ خانوار برای احداث راه روستایی است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تلفات سوانح رانندگی در سال‌‌های 96 و 97 کاهش نیافت، گفت: ‌پیشنهاد می‌شود در راستای کاهش تلفات سوانح رانندگی در مسیرهایی که امکان ساخت سطوح غیرهمسطح وجود ندارد، مسیرهای کندرو احداث شود تا بدین ترتیب به‌ کاهش سرعت خودروها و کاهش سوانح رانندگی بینجامد.

اسلامی افزود: همچنین ضرورت دارد در 30 کیلومتری‌ شهرها ( که حدود 60 درصد سوانح رانندگی آنجا رخ می‌دهد‌)‌ دوربین‌های ‌کنترل سرعت جاده‌ای با همکاری پلیس راه افزایش یابد.‌

منبع: فارس

کد خبر 118041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha