تردد 21.7 میلیون خودرو در سراسر کشور / افزایش نقل و انتقال خودرو و موتورسیکلت دست دوم

پرشین خودرو: رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا گفت: در سطح کشور 21 میلیون و 778 هزار خودروی فعال و پلاک نصب شده داریم که از این تعداد، بیش از 4 میلیون و 219 هزار خودرو در تهران است.

به گزارش پرشین خودرو، سرهنگ علی محمدی، با بیان این مطلب گفت: بیشترین فراوانی خودرو به ترتیب مربوط به تهران بزرگ، اصفهان، خراسان رضوی، فارس و خوزستان است و کمترین فراوانی نیز به ترتیب مربوط به استان های کهکیلویه و بویر احمد، ایلام، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سمنان است.



وی ادامه داد: در هشت ماهه نخست سال جاری نقل وانتقال خودرو نسبت به سال گذشته افزایش 6 درصدی را نشان می دهد و همچنین خودروهای نوشماره وارداتی با کاهش 46 درصدی مواجه بوده است.

 

سرهنگ علی محمدی


سرهنگ محمدی اضافه کرد: شماره گذاری خودروهای نو شماره تولید داخل در 8 ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش 15 درصدی را نشان می دهد.

وی در خصوص آمار شماره گذاری موتورسیکلت، اظهار داشت: نقل وانتقال موتورسیکلت ها در 8 ماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال قبل، 23 درصد افزایش را نشان می دهد.

به گفته سرهنگ محمدی، بیشترین فراوانی موتورسیکلت به ترتیب مربوط به تهران بزرگ، خراسان رضوی، اصفهان، فارس و خوزستان است و کمترین فراوانی نیز به ترتیب مربوط به استان های کهکیلویه و بویر احمد، ایلام، اردبیل، چهارمحال وبختیاری و خراسان جنوبی است.

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا در پایان خاطرنشان کرد: همانطور که آمارها نشان می دهد، شماره گذاری خودرو و موتورسیکلت نوشماره کاهش، و نقل وانتقال خودرو و موتورسیکلت های دست دوم افزایش یافته است.

کد خبر 118744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha