طرح بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث آغاز شد!

پرشین خودرو: غلامرضا سلیمانی امیری، رئیس بیمه مرکزی طی بخشنامه¬ای به تاریخ 17 دی ماه 98، دستور بخشودگی 100 درصدی جرایم بیمه شخص ثالث را به مناسبت دهه فجر، در راستای حمایت از اقشار آسیب پذیر و ترویج فرهنگ بیمه در کشور ایران اعلام کرد.

به گزارش بیمه مرکزی، مالکان خودروهای شخصی و موتورسیکلت ها، می توانند از تاریخ یک بهمن 1398 با مراجعه به شرکت های بیمه یا به صورت آنلاین، از بخشودگی جریمه بیمه شخص ثالث برخوردار شوند. بازه زمانی بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث برای راکبان موتورسیکلت سه ماه و برای دارندگان خودروهای شخصی یک ماه است.

با توجه به اینکه در حال نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، تعطیلات نوروزی و سفرها هستیم و در صورت دارابودن جرایم معوق، خودرو و موتورسیکلت به پارکینگ منتقل می شود، بیمه دات کام که جزو محدود کارگزاری های رسمی آنلاین صنعت بیمه است و خدمات گسترده ای را در موضوعات مختلف خرید،مقایسه و استعلام اینترنتی بیمه ارائه می دهد،در این حوزه نیز، با " حواستون به بهمن باشه " به تسهیل طرح بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث و تمدید بیمه نامه همراه با ارائه تخفیف ویژه پرداخته است تا کاربران بتوانند به راحتی و با چند کلیک کوتاه به استعلام و تمدید بیمه نامه خود اقدام نموده و در ضمن از تخفیف های ویژه این کمپین نیز برخوردار شوند.

جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث چیست ؟

بیمه شخص ثالث برای تمامی دارندگان وسایل نقلیه، اجباری است و نداشتن آن حتی برای مدت کوتاهی در حد یک روز هم عواقبی را برای اشخاص به دنبال خواهد داشت. همانطور که می توانید برای «تخفیف عدم خسارت » از مزایای تخفیف حق بیمه برخوردار شوید در مقابل، در صورتی که برای تمدید بیمه ثالث دیرکرد و یا به هر دلیلی، وقفه ای داشته باشید، ملزم خواهید بود که حق بیمه بیشتری پرداخت کنید. واریزی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث به حساب صندوق تامین خسارات بدنی صورت می گیرد، دلیل عدم بخشودگی آن در شرایط عادی، همین نکته است.

مبلغ جریمه دیرکرد به حق بیمه شخص ثالث شما افزوده می شود. عدم تمدید بیمه¬نامه در تاریخ مقرر،مشکلات فراوانی به همراه خواهد داشت:

1)جریمه شدن و توقیف موتور یا خودرو و انتقال به پارکینگ در صورت شناسایی آن توسط پلیس راهنمایی و رانندگی

2)هنگام بروز تصادف و خسارت¬ها،هیچ مبلغ خسارتی به فرد تعلق نمی گیرد و فرد باید تمام هزینه¬ها را شخصا تقبل نماید.

3)علیرغم مقصر نبودن وسیله نقلیه نیز حین مبادرت به دریافت غرامت از بیمه مقصر،شرکت بیمه می تواند به دلیل بیمه نبودن فرد مقابل در فرایند پرداخت خسارت مشکلاتی ایجاد کرده یا از پرداخت خودداری نماید.

4)غیرقابل فروش و انتقال بودن وسیله نقلیه زیرا تعویض پلاک برای خودرو و موتورسیکلت فاقد بیمه شخص ثالث انجام پذیر نیست.

همه مشکلات یادشده، بعد اتلاف زمانی و مالی را دربردارند.خب، حال اگر ترس آن دارید که تاریخ انقضای بیمه شخص ثالث خود را فراموش کنید، می توانید اطلاعات بیمه نامه خود را در بخش یاد آور بیمه سایت بیمه دات کام درج کنید تا به صورت تلفنی و پیامکی به شما موعد سررسید یادآوری شده و از مشکلات بعدی دیرکرد تمدید بیمه جلوگیری گردد.

قانون جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث به علت اجباری بودن این بیمه نامه تصویب شده است. رقم جریمه دیرکرد به صورت روزشمار محاسبه می شود و حداکثر برای ۳۶۵ روز در نظر گرفته می شود.بدیهی است که اگر چند سال هم خودرو یا موتورسیکلت شما بیمه نامه نداشته باشد،جریمه دیرکرد فقط به مدت یک سال برای شما درنظر گرفته می شود.

چگونه جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث محاسبه می شود؟

تعدد عوامل تاثیرگذار در مقدار جریمه روزانه دیرکرد بیمه شخص ثالث بالاست.نوع خودرو، تعداد سیلندر،ظرفیت بار خودرو و شرکت بیمه گذار از اهمیت زیادی در تعین جریمه دیرکرد خودروی شخص ثالث برخوردارند.

جریمه دیرکرد هر روز برابر با حق بیمه کامل بدون تخفیف تقسیم بر تعداد روز سال یعنی 365 روز + هزینه پرداختی است که در جدول زیر ذکر شده است.

البته توجه نمایید که جدول زیر مربوط به جریمه خودروهایی است که تخفیف عدم خسارت بیمه آن ها صفر باشد.

 

جدول



جالب است بدانید میزان جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث تاثیری بر تخفیفات خودرو ندارد و تخفیف های عدم خسارت به شما تعلق خواهد گرفت ولی فراموش نکنید که جریمه دیرکرد بیمه ثالث به هیچ وجه حذف یا بخشوده نمی شود مگر شرایط خاصی همانند توقف خودرو در پارکینگ راهنمایی و رانندگی یا شرایط معافی اعلامی از طرف بیمه مرکزی همانند طرح بخشودگی جرایم شخص ثالث 98 باشد. لذا منطقی است که هرچه زودتر با شرکت در طرح " حواستون به بهمن باشه " از فرصت بخشودگی صد درصدی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث و هم چنین تخفیف های ویژه سایت بیمه دات کام ،سامانه استعلام، مقایسه و خرید آنلاین بیمه به راحتی و فقط با چند کلیک بهره مند گردید.

کد خبر 119863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha