کد خبر 128332
۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
کرونا همچنان مسافر اتوبوس های بین شهری!

با توجه به اینکه بسیاری از مسافران اتوبوس های بین شهری در بین راه سوار می شوند راهداری رانندگان را ملزم به استعلام کد ملی مسافر کرده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از باشگاه خبرنگاران، همزمان با تشدید محدودیت ها در سراسر کشور و جلوگیری از ورود مسافران کرونایی به حوزه حمل ونقل و طبق دستور وزارت بهداشت باید از ورود مسافران کرونایی جلوگیری شود در همین رابطه از ۲۸ آبان ماه با همکاری وزارت ارتباطات و وزارت راه و شهرسازی برای تمامی بیمارانی که تست PCR آنها مثبت شده باشد به هیچ عنوان بلیت صادر نمی‌شود.

طبق آنچه که از قبل اعلام شده است این محدودیت ها برای حمل و نقل جاده ای از امروز اجرایی خواهد شد اما تا چه جا به جایی مسافران توسط اتوبوس های بین شهری با محدودیت های کرونایی همراه شود؟

البته چندی پیش آذری جهرمی وزیر ارتباطات در توییتر خود نوشت: با همکاری خوب وزارت بهداشت و وزارت راه بر بستر دولت الکترونیکی، از امروز تمامی مسافرات هواپیما و قطار بین شهری با بانک اطلاعاتی مبتلایان به کرونا تطابق داده می‌شوند و از جابجایی افرادی که مبتلا هستند جلوگیری می‌شود. به طوری چند مبتلا امروز از فرودگاه بازگردانده شدند.

آدم نژاد معاون حمل ونقل وزیر راه وشهرسازی امروز اعلام کرد که تمامی ناوگان حمل و نقل ریلی و هوایی به سامانه شناسایی بیماران کرونایی متصل شده اند و به هیچ عنوان برای افرادی که تست آنها مثبت شده باشد بلیت صادر نمی شود.

بخش حمل ونقل جاده ای هنوز به این سامانه متصل نشده و بسیاری از شرکت های حمل ونقلی اعلام کرده اند که هنوز به دولت الکترونیک متصل نشده اند.

رانندگان اتوبوس کد ملی مسافران بین راهی را استعلام کنند

داریوش باقر جوان مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافری با بیان اینکه دولت الکترونیک و وزارت ارتباطات در سامانه شناسایی بیماران کرونایی همکاری‌های لازم را انجام می‌دهند, گفت: با توجه به اینکه حجم کار در طی این چند وقت بسیار افزایش یافته و تعداد شرکت‌های حمل و نقل هم در این زمینه بالاست. بنابراین اتصال به این سامانه کمی حساس و زمان‌بر است.

 

اتوبوس



او ادامه داد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در حال راه اندازی پورتالی در این زمینه است و به زودی با بالا آمدن این پورتال امکان اتصال به این سامانه سهل الوصول تر است.

مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافری توضیح داد: با توجه به آنکه حمل و نقل هوایی و همچنین حمل و نقل ریلی در یک هفته گذشته به سامانه شناسایی مسافران دارای کووید ۱۹ متصل شده‌اند بنابراین به زودی تعدادی از شرکت های حمل و نقل جاده ای هم به این سامانه متصل می‌شوند.

باقر جوان با بیان اینکه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این زمینه اقدامات بسیار گسترده انجام داده و بخشنامه‌هایی هم در این زمینه صادر کرده است.گفت: با توجه به آن که بسیاری از مسافران اتوبوس های بین شهری در طول مسیر سوار می شوند بنابراین باید راننده اتوبوس در هنگام سوار شدن کد ملی مسافر را دریافت و بلافاصله استعلام کند و در صورتی که تست کرونا آنها منفی باشد و در سامانه به عنوان بیمار شناخته نشده باشند اجازه سوار شدن داشته باشند.

مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافری اظهار کرد: در صورتی که رانندگان اتوبوس در این زمینه اقدامات لازم را انجام ندهند مجازاتی از جمله یک سال لغو مجوز رانندکی و همچنین جریمه های نقدی در نظر گرفته می‌شود.

باقر جوان اظهار کرد: ابزارهای جریمه‌ای بسیار زیادی در این زمینه در نظر گرفته ایم و با توجه به اینکه محدودیت‌های تردد تشدید شده است بنابراین استفاده از ناوگان عمومی حمل و نقل جاده ای افزایش یافته در نتیجه باید با اقدامات و تدابیر لازم اجازه گسترش ویروس کرونا را ندهیم.

مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافر تاکید کرد: چارچوب و بخشنامه‌های لازم در این زمینه تهیه شده و ما در این حوزه بسیار جدی هستیم و حتی برای همکاران خود هم کوتاه نمی آییم.

باقر جوان با بیان اینکه ما در این قضیه کوتاه نمی‌آییم چرا که پای سلامتی مردم و مسافران در میان است و باید زنجیره‌ انتقال کرونا قطع شود. گفت: بخشنامه ای در این زمینه آماده شده و به تمامی ادارات کل راهداری استان ها ارسال می شود. طبق این بخشنامه هر مسافری که سوار اتوبوس می شود باید بلافاصله استعلام آنها دریافت شود.

او تاکید کرد: راننده باید با دریافت کد ملی مسافر و استعلام نام وی را از هر طریق از جمله تلفن همراه یا سایت دریافت کند و پس از آن مسافر را سوار کند.

او اظهار کرد: هم اکنون بسیاری از شرکت‌ها در حال راه‌اندازی این سامانه هستند و IP های آن در حال به روز رسانی است. پورتالی هم در همین زمینه راه‌اندازی شده و با همکاری برنامه نویس ها این سامانه به زودی راه‌اندازی می‌شود.

اختلال در سامانه دولت الکترونیک مشکل شرکت های حمل و نقل جاده ای

بسیاری از مدیران شرکت های حمل ونقل مسافری به باشگاه خبرنگاران اعلام کرده اند که این روزها با مشکل اتصال به سامانه دولت الکترونیک رو به رو هستند. این درحالی است که به گفته بسیاری مسئولان از امروز مقرر شده است تا این سامانه به حوزه حمل و نقل جاده ای متصل شود.

بنابراین باید تمامی شرکت های حمل ونقل جاده ای هرچه سریعتر به این سامانه متصل شوند تا از ورود مسافران کرونایی به این بخش به صورت کامل جلوگیری شود.

کد خبر 128332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha