مخدوش کردن پلاک خودرو پیگرد قضایی دارد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز از اعمال قانون ۱۶ هزار ۶۸۱ راننده خودروی پلاک مخدوش و ناخوانا طی سال جاری خبرداد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، سرهنگ غلامعلی شرق با اشاره به اعمال قانون ۱۶ هزار و ۶۸۱ راننده خودروی پلاک مخدوش و ناخوانا طی سال جاری در استان البرز بیان کرد: از مجموع این آمار، ۷۷۲۵ فقره مربوط به پلاک‌های دستکاری شده و ناخوانا بوده است.

وی اظهار کرد: همچنین ۵۲۳۱ فقره مربوط به خودروهای دارای تک پلاک و ۴۷۲۵ فقره خودروهای فاقد پلاک بوده است.

سرهنگ شرق خاطرنشان کرد: مخدوش کردن پلاک خودرو علاوه بر تخلف، طبق ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی جرم تلقی می‌شود و اگر یک راننده به عمد پلاک خودروی خود را مخدوش کرده باشد به مراجع قضائی معرفی خواهد شد.

 

پلاک مخدوش



وی گفت: پلاک وسیله نقلیه یک رکن اصلی از هویت خودرو و مالک آن است و چنانچه وسیله نقلیه به هر دلیلی فاقد پلاک و یا پلاک مخدوش و ناخوانا باشد، از طریق دوربین و نیروهای پلیس شناسایی می شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز در ادامه از تداوم طرح محدودیت شبانه از ساعت ۲۱ الی ۴ صبح روز بعد خبرداد و گفت: این طرح به عنوان یک قانون لازم الاجرا است و چنانچه افرادی از این مهم سرپیچی کنند پلیس با آنها برخورد خواهد کرد.

سرهنگ شرق اضافه کرد: بیش از ۸۰ درصد از شهروندان طرح قانون ‌محدودیت تردد در استان البرز را رعایت کرده‌اندکه این روند همکاری باید استمرار داشته باشد.

کد خبر 129494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha