کد خبر 130995
۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱
پایین نگه داشتن عدد روی کیلومترشمار!

چرا بعضی از مردم خودروی رؤیاهای خود را می خرند اما خیلی کم با آن رانندگی می کنند؟

به گزارش پرشین خودرو، کسانی که در حراجی ها خودروهای کلاسیک و عتیقه می خرند با آن مثل اسب تک شاخ رفتار می کنند و همیشه عدد روی کیلومترشمار این خودروها خیلی رقمی کوچکی است.

کافی است به عنوان نمونه به این خودروی شورولت کوروت C3 مدل 1972 بیندازید که هیچ ویژگی خاصی ندارد اما بعد از گذشته 45 سال کیلومتر شمار آن روی 3,286‌ مایل مانده است. چه دلیلی دارد که کسی یک خودروی شورولت کوروت را خریداری کند و در طول 45 سال حدود 5 هزار کیلومتر با آن رانندگی کند. یعنی حتی اگر قدم های پیموده شده صاحب این خودرو را شمرده بودید از این رقم بیشتر است. البته طبیعی است که هر یک از ما چه هنگام خرید و چه هنگام فروش اهمیت خاصی روی کم بودن عدد روی کیلومترشمار قائل هستیم و دلیل آن این است که هر چه این عدد کمتر باشد، به معنی آن است که خودرو کمتر دویده و به احتمال زیاد قطعات آن سالم تر باقی مانده است. اما صحبت ما این جا روی پایین نگه داشتن رقم پیمایش کیلومترشمار خودروها به شکل افراطی است.

اصطلاح «عتیقه های یافت شده در طویله یا انبار» barn finds برای خودروهایی به کار می رود برای مدت طولانی در گاراژ یا پارکینگ منازل چندین سال دست نخورده باقی می مانند. هر کدام از این عتیقه های یافت شده در انبار داستان خاص خود را دارند. برخی از صاحبان این خودروها به دلایل بیماری یا مهاجرت خودروی خود را رها کرده اند اما عده ای هم اصلا دوست ندارند خودرویی که خیلی دوست دارند، خراب شود یا خط و خش بردارد و عده کمی هم به اشتباه این کار را نوعی سرمایه گذاری بلندمدت می شناسند.

 

خودرو کلاسیسک



اما یک دلیل دیگر هم وجود دارد که هر چند نادر است اما در دسته بندی سرگرمی ها می گنجد و در فرهنگ خیلی از مردم دنیا قابل مشاهده است. در زندگی اجتماعی ما گاهی اوقات حفره هایی وجود دارد که می تواند با این نوع سرگرمی ها پر شود.

گاهی اوقات جوامعی در بین مردم شکل می گیرد که فصل مشترک آنها یک علاقه یا سرگرمی خاص است و نوعی رابطه بین افرادی به وجود می آورد که ممکن است در تمام شئون زندگی با هم تفاوت های فاحش داشته باشند و حتی یک ثانیه همدیگر را تحمل نکنند اما داشتن یک خودروی خاص آنها را به این جامعه پیوند می زند.

شاید ویژگی مشترک در این جوامع، حس نوستالژی است. جمع آوری تمبر، شخصیت های داستان های جنگ ستارگان و استارتِرِک، شخصیت های کامیک استریپ و غیره نمونه هایی از همین شکل گیری جوامعی است که پیوند بین آنها همین حس نوستالژی نسبت به گذشته است.

خیلی از مردمی که در زندگی اجتماعی خود خلائی حس می کنند برای پر کردن این خلا، با قیمت های گزاف و گاهی غیرمنطقی، به خرید اشیائی می پردازند که به نوعی پاسخ به حس نوستالژی آنها است. برای خیلی از این افراد زندگی اصلا رقابت نیست و کیلومتر بالاتر روی کیلومترشمار یک خودرو لزوماً به معنی سپری کردن لحظات ناب یا پیمودن بهترین مسیرها نیست.




منبع: سایپانیوز

کد خبر 130995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha