کد خبر 131272
۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
 وزش باد و تداوم هوای مطلوب در ‌پایتخت

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای ‌پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته و هم‌اکنون (۲۸ فروردین) در محدوده قابل قبول قرار داشته است و تداوم این شرایط طی روز دور از انتظار نخواهد بود.

به گزارش پرشین خودرو، پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از آن است که در صبحگاه امروز (۲۸ فروردین ماه) با حاکمیت جو ناپایدار در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت.

کاهش تندی باد طی روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد و در اواخر وقت با افزایش ترافیک شامگاهی بر غلظت آلاینده‌ها افزوده و پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده‌ی ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد، هرچند با افزایش تندی باد در ساعات پایانی پراکندگی آلاینده‌ها و بهبود کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود.

صبح فردا (۲۹ فروردین ماه) باتوجه به شرایط جوی مساعد و با وجود افزایش ترافیک صبحگاهی در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت. عدم وزش باد مؤثر طی روز باعث تجمع آلاینده‌ها خواهد شد که کاهش کیفیت هوا را به‌دنبال خواهد داشت.

 

برج میلاد



به‌تدریج با رشد ناپایداری جوی و افزایش تندی باد تا اواخر وقت فردا (۲۹ فروردین ماه) و باوجود افزایش ترافیک شامگاهی انتظار می‌رود وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق برقرار شود.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۶۱ بود و هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۷۶ است‌ و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.

کد خبر 131272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha