کاهش 9 درصدی آمار جانباختگان تصادفات در سال گذشته

رییس سازمان پزشکی قانونی درمورد آمار جانباختگان تصادفات رانندگی در سال گذشته با بیان اینکه موارد فوتی با کاهش ۹.۱ درصدی در سال ۹۹ به ۱۵ هزار و ۳۹۶ مورد رسید، گفت: آمار فوتی‌ها در سال ۹۸، ۱۶هزار و ۹۴۶ مورد و در سال ۹۷، ۱۷ هزار و ۱۸۳ مورد بوده است.

به گزارش پرشین خودرو، عباس مسجدی آرانی روز شنبه در نشست خبری که در محل سازمان پزشکی قانونی برگزار شد، افزود: در سال 99 مجموع پرونده‌های ما در تصادفات کاهشی 20.5 درصدی داشته است و از 348 هزار و 278 مورد سال 98 به 276 هزار و 771 مورد در سال 99 رسید.

وی تاکید کرد: تحلیل ما این است که این کاهش آمار ناشی از شرایط شیوع کرونا نیز بوده است.

زمان پاسخگویی در پزشکی قانونی 10 درصد کاهش یافت

رئیس سازمان پزشکی قانونی گفت: در سال گذشته 10 درصد زمان پاسخگویی‌ها کاهش پیدا کرده است. همچنین با استقرار مدیریت کیفیت در آزمایشگاه‌ها اقدامات فراوان و خوبی برای تسریع در پاسخگویی و همچنین کاهش مواد آزمایشگاهی داشته‌ایم.

مسجدی آرانی با محکوم کردن کشتار دختران نوجوان شیعه افغانستان با بیان اینکه سند تحول قضایی را به طور جد دنبال کرده‌ایم و برنامه‌های کوتاه مدت این سند محقق شده است ،افزود: تحقق برنامه‌های کوتاه مدت و بلندمدت به طور جد درحال پیگیری است.

وی با بیان اینکه برای ارتقای خدمت به مردم تفاهم‌نامه‌هایی با دیگر دستگاه‌ها امضا کرده ایم، اظهارداشت: تفاهم‌نامه‌هایی با وزارت بهداشت، اورژانس، پلیس راهور و دیگر دستگاه‌ها داشته ایم تا بتوانیم با یاری همدیگر خدمات بیشتری به مردم ارائه دهیم.

رئیس سازمان پزشکی قانونی ادامه داد: در سال گذشته 10 درصد زمان پاسخگویی‌ها کاهش پیدا کرده است. همچنین با استقرار مدیریت کیفیت در آزمایشگاه‌ها اقدامات فراوان و خوبی برای تسریع در پاسخگویی و همچنین کاهش مواد آزمایشگاهی داشته‌ایم.

مسجدی آرانی افزود: در سال گذشته اقدامات فراوانی در بحث آگاهی رسانی عمومی با انتشار فیلم و کلیپ‌های آموزشی داشته ایم که این موارد نقش مهمی در ارتقای آگاهی‌های عمومی جامعه دارد.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین کارهایی که در سال گذشته انجام شد بحث مدیریت پرونده‌ها بوده است که در این حوزه‌ها موفقیت چشمگیری داشته ایم.

مسجدی آرانی با بیان اینکه 49 شهرستان در گذشته فاقد مرکز پزشکی قانونی بوده اند، افزود: از 49 شهرستانی که در سال گذشته فاقد مرکز پزشکی قانونی بودند در دستور کار برای ایجاد مرکز پزشکی قانونی قرار گرفتند که 37 تا فعال و باقی آنها در حال آماده سازی است .

وی با بیان اینکه در سال گذشته اندیشکده اتاق فکر با بهره گیری از نظرات متخصصان نخبگان اندیشمندان و حوزویان در پزشکی قانونی ایجاد شد، افزود: همچنین در سال گذشته با وجود شرایط کرونایی 49پروپوزال دانشگاهی و 130طرح پژوهشی مورد ارزیابی قرار گرفت و 179 دوره آموزشی و 35 سلسه‌های آموزشی و 46 دوره آموزشی برای قضات برگزار شدو همچنین 48 برنامه مشترک با مراکز تحقیقاتی و ارائه 175سخنرانی در مجامع علمی در خارج از سازمان صورت گرفته است.

رییس سازمان پزشکی قانونی ادامه داد: در سال گذشته به یک میلیون و 754 هزار و 959 پرونده در سازمان پزشکی قانونی رسیدگی شد که این آمار در مقایسه با سال 98 کاهش 9.8 درصدی داشته است.

 

تصادف



مسجدی آرانی تعداد پرونده‌های بالینی را نیز یک میلیون و 566 هزار و 755 مورد اعلام کرد و گفت: این موارد نیز 7.8 درصد کاهش داشته است.

نظر پزشکی قانونی در مورد پرونده آزاده نامداری به مقام قضایی اعلام شده است

رئیس سازمان پزشکی قانونی در پاسخ به سئوالی درباره پرونده های پزشکی قانونی آزاده نامداری و دبیر اول سفارت سوییس گفت: اقدامات لازم و کامل درباره این پرونده‌ها انجام و نظریه پزشکی قانونی به مقام قضایی ارسال شده است.

وی گفت: ما یک سازمان علمی و تخصصی و یک بخش از 10 بخش رسیدگی پرونده هستیم ، به همین جهت در اطلاع رسانی هم معذوریم و این به عهده قاضی پرونده هست. افرادی که معروف هستند تلاش این است که رسیدگی را زودتر انجام دهیم و به مرجع قضایی اعلام کنیم. در این زمینه هم ابعاد اجتماعی و پزشکی و اخلاقی هست و اگر اعلام کنیم فردی خودکشی کرده یا نکرده تبعاتی برای فرد و خانواده متوفی دارد. در دو مورد پرونده‌ها رسیدگی انجام و به مرجع قضایی آن را اعلام کردیم و نحوه اطلاع رسانی با قوه قضاییه و قاضی است.

وی تاکید کرد: رسیدگی به پرونده خانم نامداری انجام و تمام شده و نتیجه هم اعلام شده است .

150 شهرستان در حال حاضر فاقد مرکز پزشکی قانونی است

وی با اشاره به فرسوده بودن ساختمان‌های پزشکی قانونی کشور، گفت: 200 مرکز ما در ساختمان‌های استیجاری و امانی ارایه خدمات می‌دهند و 150 شهرستان مرکز قضایی دارد، اما فاقد مرکز پزشکی قانونی است.

مسجدی ادامه داد: قریب به 300 درصد رشد مواد و تجهیزات در سال 99 داشتیم و توانستیم کار مردم را انجام دهیم؛ اما با مشکلات و چالش‌هایی مواجه هستیم و در تلاشیم مواد و تجهیزات را از طریق تولید داخل استفاده کنیم.

کد خبر 131827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha