اولویت های شورای شهر ششم

یک کارشناس حوزه شهری گفت: کاهش آلودگی هوا، کاهش ترافیک و ساماندهی بافت ناپایدار و فرسوده را سه اولویت شورای ششم دانست.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، ناصر امانی کاندیدای شورای شهر ششم تهران درباره اولویت های شورای شهر تهران با بیان اینکه با توجه به نظرسنجی های انجام شده بعد از مشکلات معیشتی و اقتصادی، آلودگی هوا که ارتباط نزدیکی با سلامت مردم دارد و ترافیک که ارتباط مستقیمی با وقت و اعصاب دارد جزء مشکلات مردم تعیین شد که مردم خواستار رفع آن از سوی مسئولان هستند، تصریح کرد: همچنین ناپایداری ساختمان های ایمن و بافت فرسوده باید یکی از اولویت های شورای شهر ششم قرار گیرد تا شهری ایمن داشته باشیم.

وی با بیان اینکه راه حل آلودگی هوا و ترافیک توسعه حمل و نقل عمومی است، گفت: با وجود مصوبات و قوانین زیاد متاسفانه دولت ها توسعه حمل و نقل عمومی و کمک به آن را در حد حرف باقی گذاشتند و با اینکه دولت ها در حرف موافق بودند اما در عمل وزارتخانه ها و معاونین مصوبات را اجرا نمی کردند.

 

شهر



به گونه ای که طرح کاهش آلودگی هوا را در دوره مدیریت ۱۲ ساله جهادی به کمیسیون زیربنایی دولت بردیم و حتی معاون اول رئیس جمهور وقت نسبت به ابلاغ آن اقدام کرد اما تعدد دستگاه ها و سازمان ها در امر کاهش آلودگی هوا سبب شد که عملا این مصوبات بر روی زمین باقی بماند و شهرداری ها نیز از آنجایی که عمده وظایف شان در حوزه توسعه حمل و نقل پاک و عمومی و همچنین توسعه فضاهای سبز است نتوانستند اقدامات بیشتری در این زمینه انجام بدهند. هر چند که در دوره مدیریت ۱۲ ساله تعداد بوستان های تهران دو برابر شد و ساخت مترو جهش یافت، اما با این حال دولت به تعهدات خود عمل نکرد.

این کاندیدای لیست جبهه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه کاهش آلودگی هوا و ترافیک بدون کمک دولت و سازمان های مسئول و عزم ملی محقق نمی شود، گفت: برای حل آلودگی هوا و ترافیک باید به مانند ستاد ملی کرونا که هر روز جلسه می گذارد و هر هفته نتایج را بررسی می کنند اقدام شود، وگرنه عملکردهای مقطعی و مسکن جوابگو نیست.

وی با بیان اینکه امیدواریم با روی کار آمدن دولتی انقلابی و به تبع آن مدیریت شهری مرتبط بتوانیم به جنگ این دو معضل برویم، اظهار کرد: مدعی نیستیم که این مشکلات در یک دوره چهار ساله حل می شود اما قطعا قابل کاهش است و باید دولت و مجلس نیز پای کار بیایند.

این کاندیدای شورای شهر ششم در پاسخ به سوالی مبنی بر مطالبه شفافیت از سوی مردم، گفت: معتقدم که شفافیت باید در همه وجوه ایجاد شود و من در این چهار سال چیز جدیدی از شفافیت ندیدم و تنها بر روی سامانه اعداد و ارقامی منتشر شده که مردم ممکن است چیزی از آن متوجه نشوند.

وی با بیان اینکه معتقدم برای ایجاد شفافیت باید به سمت شهر هوشمند و شهرداری الکترونیکی رفت تا جای بروز خطا وجود نداشته باشد، افزود: اگر مدعی شفافیت هستند پیشنهاد می شود که لیست افرادی که از شهریور ۹۴ تا خرداد ۱۴۰۰ وارد شهرداری تهران شدند را در سامانه شفافیت منتشر کنند تا ابهامات رفع شود و شفافیت حاصل شود.

امانی با تاکید بر اینکه ساماندهی املاک بسیار ضروری است، گفت: البته شهرداری تهران برابر قانون ۵۵ شهرداری ها می تواند از املاک مازاد خود در راستای کمک به خدمات عمومی و عام المنفعه اجازه بهره برداری دهد که البته باید در این حوزه نیز شفافیت حاصل شود اما نباید به گونه ای عمل شود که دست شهرداری ها بسته شود.

کد خبر 132414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha