کد خبر 136736
۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵
 صاحبان خودروهای لوکس شناسایی شدند

سرپرست دفتر طراحی و تحلیل فرآیند‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی گفت: بر اساس اطلاعاتی که از نیروی انتظامی به دست آمده، تمامی خودرو‌های لوکس را شناسایی و در سامانه مالیاتی درج کرده‌ایم.

به گزارش پرشین خودرو، جهانگیر رحیمی گفت: برای همه افرادی که دارای خودروی لوکس هستند و شماره همراه آن‌ها موجود است، پیامک ارسال شده و بر اساس اطلاعاتی که از نیروی انتظامی به دست آمده تمامی خودرو‌های لوکس را شناسایی و در سامانه مالیاتی درج کرده‌ایم.

طبق گفته سرپرست دفتر طراحی و تحلیل فرآیند‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی، سازمان امور مالیاتی بر اساس ماده 42 قانون ارزش افزوده تمام خودرو‌هایی را که در کشور وجود دارند، برای استفاده در سال بعد ارزش گذاری می‌کند، بنابراین ارزش تمام خودرو‌ها تا پایان دی ماه سال 99 جمع آوری شد، بر همین مبنا ارزش خودرو در ابتدای سال 1400 محاسبه شده و روش محاسبه طبق تبصره 6 قانون ارزش افزوده به این صورت است که به ازای هر سال که از سال ساخت خودرو می‌گذرد 10 درصد از ارزش خودرو کم خواهد شد.

رحیمی گفت: بنا بر تبصره 6 قانون ارزش افزوده افرادی که ماشین آن‌ها در حوادث آسیب دیده باشد، می‌توانند نسبت به میزان مالیات پرداختی که با قیمت روز خودرو محاسبه شده اعتراض کنند.

امسال اولین سال وصول مالیات بر خودرو‌های لوکس است، مجموع ارزش خودرو‌های تحت تملک سرپرست خانوار و اعضای تحت تکفل زیر سن قانونی اگر بیش از یک میلیارد تومان باشد، مشمول این مالیات می‌شود. بر این اساس کسانی که بالای 18 سال سن داشته باشند، باید مالیات خودروی خود را جداگانه بپردازند، اما مالیات کسانی که زیر سن قانونی و کمتر از 18 سال داشته باشند به نام سرپرست خانوار منظور می‌شود.

برای مالیات خودرو‌های داخلی، قیمت کارخانه ملاک است و مالیات خودرو‌های وارداتی بر اساس ارزش گمرکی آن‌ها محاسبه می‌شود.

کد خبر 136736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha