محورهای کوهستانی مازندران برفی و لغزنده است

رئیس پلیس راه مازندران از بارش برف در سه محور هراز ، کندوان و سوادکوه از صبح امروز پنجشنبه خبر داد و گفت که جاده در این محورها بسیار لغزنده است و رانندگان بدون تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ وارد این محورها نشوند.

به گزارش پرشین خودرو، سرهنگ یدالله جهان تاب با تاکید بر این که خطر سقوط بهمن در محورهای هراز و کندوان دور از انتظار نیست ، افزود : رانندگان به هیچ عنوان حتی توقف کوتاه در گردنه ها و پیچ ها نداشته باشند و فاصله طولی با خودروهای جلویی را رعایت کنند.

وی وضعیت تردد در تمامی محورهای مواصلاتی و کوهستانی را روان و عادی توصیف ولی تاکید کرد که با توجه به شرایط بد آب و هوایی حاکم بر محورهای کوهستانی منتهی به مازندران ، شهروندان از سفر های غیر ضروری به این خطه خودداری کنند.

رئیس پلیس راه مازندران گفت : در محور هراز از لاریجان تا گردنه امامزاده هاشم بارش برف سنگینی در حال باریدن است و در بقیه نقاط این محور هم باران می بارد. در محور کندوان هم در محدوده ولی آباد شاهد بارش برف هستیم ولی در سایر مناطق این محور بارش باران ادامه دارد و در محدوده هزار چم این محور هم پدیده مه گرفتگی غلیظ مشاهده می شود.

وی از وجود مه غلیظ و بارش برف در محدوده گدوک در محور سوادکوه خبر داد و افزود : رانندگان حتمال علاوه بر کنترل فنی خودروها قبل از ورود به محور کوهستانی ، سوختگیری کامل خودرو را انجام بدهند و توصیه می شود که حتما غذای کافی و یک پتو هم به همراه خود داشته باشند.

سرهنگ جهان تاب وضعیت جوی محور کیاسر را در حال حاضر ابری و در برخی از مناطق بارندگی توصیف کرد و گفت: طبق پبش بینی هواشناسی از بعد از ظهر شاهد بارش برف از منطقه سمنان به سمت مازندران خواهیم بود.

هواشناسی مازندران دیروز با انتشار اطلاعیه ای از ورود سامانه سرد و بارشی به استان از اواخر شب پنجشنبه خبر داده و اعلام کرده بود که سامانه سرد بارشی تا روز جمعه در استان ماندگار است.

مازندران 10 هزار و 700 کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که سه محور چالوس ، هراز، سوادکوه را به پایتخت و جاده کیاسر مازندران را به سمنان متصل می‌کند.

کد خبر 136776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha