اتحاد استراتژیک ایران خودرو و سایپا بلندمدت خواهد بود

اتحاد استراتژیک دو خودروساز بلندمدت خواهد بود و در آینده شاهد طراحی پلتفرم‌های مشترک خواهیم بود.

به گزارش پرشین خودرو، احمد قلعه بانیددبیر کمیته مشترک دو شرکت ایران خودرو و سایپا، این مراسم شکل گیری اتحاد مشترک دو گروه خودروسازی از مدیران عامل دو خودروساز و شرکت بن‌رو برای عملیاتی کردن اتحاد استراتژیک قدردانی کرد و گفت: خودروسازی نقش مهمی در توسعه صنعت کشور دارد و امروز یک روز تاریخی برای این صنعت است.

وی ادامه داد: اتحاد استراتژیک دو خودروساز بلندمدت خواهد بود و در آینده شاهد طراحی پلتفرم‌های مشترک خواهیم بود.


قلعه بانی افزود: مدیران ایران خودرو و سایپا در چند ماه اخیر با برنامه ریزی دقیق، موفق به جمع آوری خودروهای ناقص از کف پارکینگ ها شده‌اند که جای تقدیر دارد.

وی در پایان با اشاره به فرامین رییس جمهوری در خصوص افزایش تولید و کیفیت، خواستار تلاش دو خودروساز برای تحقق فرامین و اهداف شد.

بر اساس توافق‌نامه به امضا رسیده، ۱۰ هزار موتور خودرو شاهین برای مدت یک سال مطابق با استانداردهای روز دنیا توسط گروه صنعتی ایران‌خودرو تولید خواهد شد که پس از طی فرآیند انطباق با محصول و انجام کالیبراسیون اجرایی خواهد شد.

بدین منظور موتور TUP و گیربکس شش دنده اتوماتیک گروه صنعتی ایران خودرو در پلتفرم شاهین مورد استفاده قرار خواهد گرفت و پروژه از زمان امضای توافق نامه اجرایی خواهد شد.

همچنین قطعاتی به صورت مشترک در این پروژه مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت که برای اجرای این کار تیم‌های کاری مشترک تعریف و مشغول فعالیت هستند.

هم‌زمان با مراسم امضای این تفاهم نامه، شرکت های امدادخودروایران و امدادخودروسایپا نیز با انعقاد تفاهم‌نامه جداگانه‌ای درخصوص خدمات‌رسانی به مشتریان هر دو شرکت در سراسر کشور با استفاده از ناوگان اختصاصی خود، اجرای برنامه دیگری از اتحاد استراتژیک دو شرکت را آغاز کردند.

کد خبر 138022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha