قرارداد قطعه سازان با روس ها باید دارای دوره بازگشت سرمایه باشد

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور گفت: قراردادهای قطعه‌سازان ایرانی با روس ها باید دارای دوره بازگشت سرمایه بوده و قراردادها نیز ادامه داشته باشد.

به گزارش پرشین خودرو، آرش محبی نژاد، با بیان این مطلب، حضور در نمایشگاه بین المللی اتومبیلیتی روسیه که ۳۱ مردادماه تا سوم شهریور ماه برگزار خواهد شد را فرصتی استثنایی برای قطعه‌سازان و خودروسازان ایرانی برشمرد.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور، در جلسه هماهنگی برگزاری پاویون اختصاصی ایران در نمایشگاه اتومبیلیتی روسیه افزود: ایران دارای یک صنعت خودروسازی پابرجاست و تولید خودرو در آن، حتی یک روز هم متوقف نشده است، اما در مقابل خودروسازی کشور روسیه که از نظر ابعاد، اقتصاد و غیره قابل قیاس با ما نیست، به محض تحریم زمین‌گیر و بسیاری از کارخانجات آن با توقف روبرو شدند.

وی ادامه داد: امروز خودروسازان و قطعه سازان روسی دست یاری به سمت ما دراز کرده اند، در این زمینه بخشی از توان ما را ملاحظه کرده اند و بخشی دیگر را در این نمایشگاه ملاحظه خواهند کرد.

محبی نژاد با اشاره به اهمیت نمایشگاه اتومبیلیتی روسیه گفت: ما خواهان آن هستیم که قراردادهای قطعه‌سازان ایرانی با روس ها دارای دوره بازگشت سرمایه باشد و قراردادها ادامه داشته باشد، نه اینکه پس از برداشته شدن تحریم‌ها روسیه بخواهد از ایران رویگردان شود.

محبی نژاد تصریح کرد: در این زمینه تفاهم نامه هایی بین انجمن های ایرانی با انجمن‌های خودروسازی و قطعه‌سازی روسی آماده شده که به امضا خواهد رسید، همچنین جلساتی بین وزارتخانه‌های صمت ما و وزارت صنایع روسیه برگزار خواهد شد و قرار است وزیر صنعت، معدن و تجارت به همراه سفیر کشورمان در افتتاحیه این نمایشگاه در روز ۳۱ مرداد حضور داشته باشند.

وی بیان داشت: پیش از این انجمن همگن قطعه‌سازی ۲۰۰متر مربع غرفه از این نمایشگاه را به خود اختصاص داد و ایران‌خودرو نیز در آن حضور یافت، اما آنقدر استقبال قطعه‌سازان خوب بود که اکنون سالن اختصاصی به وسعت یک هزار و ۱۰۰ متر مربع در اختیار ایران قرار داده شده است.

محبی نژاد یادآور شد: علاوه بر ایران خودرو، گروه بهمن و گروه چکاد، آذین خودرو،کروز، رایزکو و عظام نیز حضوری پررنگ در نمایشگاه دارند و علاوه بر این، بیش از ۲۰ شرکت قطعه سازی نیز در این سالن اختصاصی توانمندی های خود را در معرض بازدید قرار خواهند داد.

برپایه این گزارش، نمایشگاه اتوموبیلیتی روسیه از ۳۱ مرداد تا سوم شهریورماه ۱۴۰۱ برابر با ۲۲ تا ۲۵ آگوست ۲۰۲۲ در محل نمایشگاه های بین المللی مسکو (Expo Center) با حضور حدود ۶۰۰ شرکت از ۱۸ کشور و در ۳۰ هزار متر فضای نمایشگاهی برگزار می شود.

برگزاری پنل مشترک صنعت قطعه سازی دو کشور، امضای تفاهم نامه انجمن های قطعه سازی ایران و روسیه، برگزاری تورهای بازدید از چند کارخانه خودرو و قطعه‌سازی روس و تشکیل جلسات B۲B با شرکت‌ها و صنعتگران روسیه از برنامه‌های جانبی است که انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور برای این نمایشگاه در نظر گرفته است.

کد خبر 138603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha