گیربکس 16 سرعته ساپکو به کجا رسید؟

مدیرعامل شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو(ساپکو) از نتیجه پروژه گیربکس 16 سرعته ساپکو برای ایران خودرودیزل خبر داد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، دی‌ ماه سال گذشته مدیرعامل شرکت ساپکو با اشاره به داخلی سازی گیربکس 16 سرعته گفته بود: داخلی سازی گیربکس 16 سرعته که به صورت وارداتی تامین می‌شد با کمک شرکت ساپکو، چرخشگر و سازندگانی که برای تولید اعلام آمادگی کرده اند، آغاز شده است.

با گذشت هفت ماه از اعلام این موضوع توسط مدیرعامل ساپکو اما از آن زمان خبری از مراحل اجرای این طرح در اختیار رسانه‌ ها قرار نگرفته است.

در گفت‌وگویی کوتاه و اختصاصی با عادل پیرمحمدی مدیرعامل ساپکو وضعیت تولید گیربکس 16 سرعته ایران خودرودیزل که قرار بود با مشارکت ساپکو و چرخشگر با این شرکت تجاری ساز انجام شود را جویا شدیم.

عادل پیرمحمدی در پاسخ به خبرنگار پرشین خودرو گفت: در سال گذشته تامین قطعات ایران خودرودیزل نیز بر عهده ساپکو بود اما از سال جاری این وظیفه به ایران خودرودیزل سپرده شده است.

وی افزود: ساپکو، ادامه تولید گیربکس 16 سرعته ایران خودرودیزل را از ابتدای سال جدید واگذار کرده است.

مدیرعامل ساپکو تصریح کرد: در حال حاضر دو شرکت ایران خودرو دیزل و چرخشگر در حال انجام کار روی این پروژه هستند.

یادآور می‌شود، داخلی سازی گیربکس 16 سرعته که از مجموعه های کاملا وابسته به خرید خارجی به شمار می رود با اعلام آمادگی شرکت ساپکو، چرخشگر و ایران خودرو دیزل از دی ماه سال 1400 آغاز شده بود.

 

خبرنگار: فرشید آصفی

کد خبر 138695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامد ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    0 0
    چقدر خوب که پیگیر هستید. تشکر از آقای فرشید آصفی.