کاهش آمار سرقت محصولات سایپا با ارتقاء ایمنی و كیفیت

گروه سایپا ضمن همكاری نزدیک با پلیس آگاهی، اقدامات بسیار موثری در راستای ارتقا ایمنی در برابر سرقت خودرو و قطعات آن انجام داده به گونه ای كه آمار سرقت محصولات این شركت به شدت كاهش داشته است.

به گزارش پرشین خودرو، مدیر مهندسی محصول گروه سایپا در خصوص ایمنی و امنیت خودروهای تولید گروه خودروسازی سایپا گفت: همواره خود را متعهد به بهبود مستمر كیفیت محصولات خود دانسته و به ویژه پس از دستور ویژه ریاست محترم جمهوری و در راستای منویات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم ارتقاء ایمنی و كیفیت خودرو، با برنامه ریزی و تعریف پروژه های مختلف موفق به ارتقا كیفیت، ایمنی و امنیت محصولات شده است.

گاگیک کشیشیان گفت: در همین راستا و به منظور افزایش رضایت مشتریان گرامی، مدت زمان گارانتی و همچنین خدمات امدادی برای كلیه محصولات گروه، از ابتدای سال 1401 از دو سال (مطابق قانون) به سه سال افزایش یافته است.

او افزود: علیرغم استمرار تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی و صنعت خودرو، با وجود تعلیق 6 استاندارد در شواری عالی استاندارد، با برنامه ریزی های انجام شده كلیه محصولات آتی گروه خودروسازی سایپا منطبق با استانداردهای 85 گانه تقدیم مشتریان و ملت عزیز خواهد شد.

کشیشیان تصریح کرد: با همت و پشتكار جوانان نخبه و عزم جمعی همه اركان سازمان، گروه سایپا مفتخر است كه شاهین، ایمن ترین خودرو كشور را تقدیم كشور و ملت عزیز نموده است.

او خاطر نشان کرد: گروه سایپا با همكاری نزدیک با پلیس آگاهی، اقدامات بسیار موثری در راستای ارتقا ایمنی در برابر سرقت خودرو و قطعات آن انجام داده به گونه ای كه آمار سرقت محصولات این شركت به شدت كاهش داشته است.

کشیشیان در خصوص اقدامات افزایش امنیت انجام شده در خانواده محصولات X200 گفت : جانمایی سامانه های ECU، ACU و ICU داخل اتاق و پشت داشبورد كه امكان دسترسی سارقین به این اجزا را بسیار مشكل كرده و بنا به گزارش پلیس آگاهی عملا سرقت این قطعات در محصولات سایپا به صفر رسیده است.

او افزود: تبدیل مكانیزم قفل درب ها از لینكی به كابلی و همچنین حذف دكمه قفل كن داخلی، كه موجب افزایش امنیت خودرو در بازكردن درب های خودرو از بیرون شده است و همچنین حذف قفل روی درب صندوق و قفل درب سمت شاگرد، به منظور محدودیت در دسترسی سارقین به صندوق عقب و ورود به خودرو از دیگر اقدامات در محصولات خانواده ایکس 200 است.

مدیر مهندسی محصول گروه سایپا تصریح کرد: تغییر دستگیره درب های جانبی به حالت Easy Open ضمن سهولت باز شدن و بروز شدن دستگیره ها باعث افزایش امنیت خودرو در مقابل سرقت از طریق باز کردن لینك دستگیره از لای دستگیره مورد نظر شده است.

کشیشیان گفت: در خصوص مكانیزم قفل درب موتور محصولات X200 نیز با عبور کابل درب موتور از داخل لوله فلزی باعث ارتقا امنیت درب موتور و پیش گیری از دسترسی سارق به قفل درب موتور شده است.

او خاطر نشان کرد : همچنین ردیابی قطعات مهم و گران قیمت (بیش از 30قطعه كه در حال گسترش به بیش از 70 قطعه می باشد) با شماره سریال و لینك آن با شماره شاسی، به منظور امكان ردیابی قطعات سرقت شده توسط خودروساز و پلیس آگاهی از دیگر اقدامات گروه سایپا در كلیه محصولات گروه خودرو سازی سایپا است.

کشیشیان در خصوص خانواده محصولات SP100 (شاهین، آریا) افزود: درخصوص محصولات خانواده SP100 ، با توجه به تكنولوژی به روز این محصولات، علاوه بر مواردی كه در محصولات X200 به آن اشاره شد، تجهیز خودرو به سامانه PEPS (ورود بدون كلید) ، ESCL (قفل برقی فرمان) و استارت دكمه ای كه از طریق ECU و BCM مدیریت امنیتی محصول را بر عهده دارد.

او خاطر نشان کرد: از نكات بسیار مهم و منحصر به فرد محصولات خانواده شاهین، همچنین می توان به استفاده از ورق های HSS با استحكام بالا در بدنه خودرو اشاره نمود، كه علاوه بر افزایش ایمنی خودرو در تصادفات، باعث افزایش امنیت ورود سارقین از طریق خم كردن كلاف درب ها شده است نیز در نظر گرفته شده است.

کد خبر 139102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha