کد خبر 139123
۳۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰
روز جهانی بدون خودرو

هر ساله در روز ۲۲ سپتامبر (۳۱ شهریورماه) مسئولان و دوستداران محیط زیست در برخی از شهرهای بزرگ جهان با گرامیداشت «روز جهانی بدون خودرو» رانندگان را به دل کندن از خودروها تشویق می‌کنند.

به گزارش پرشین خودرو، استفاده فزاینده از خودروها در جهان موجب آلودگی هوا و تبدیل آن‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین منابع آلاینده شده‌ است که تبعات مختلف زیست محیطی به دنبال دارد و سلامت انسان را نیز تهدید می‌کند.

در روز «روز جهانی بدون خودرو» مردم به کنار گذاشتن خودرو تشویق می شوند، و مردم نیز بدون خودروها و وسایل نقلیه خود با پای پیاده یا دوچرخه به رفت‌وآمد می‌پردازند تا به حفظ محیط زیست کمک کنند و هم در این روز از آلاینده‌های هوا بکاهند چراکه خودرو به عنوان منابع متحرک آلاینده یکی از منابع اصلی آلودگی هوا به‌ویژه در شهرها به‌حساب می‌آیند. آلایندگی خودروها ناشی از کیفیت پایین سوخت و ضعف مقررات خودرو در سراسر جهان است.

روز جهانی بدون خودرو از سال ۱۹۹۴ در دنیا شکل گرفت. این روز حدود پنج سال به طور کج‌دار و مریز پیگیری شد تا اینکه از سال ۱۹۹۹ این کمپین با حمایت سازمان ملل به‌ طور جدی در کشورهای مختلف دنیا جای خود را باز کرد. در حال حاضر نیز هر ساله ۱۵۰۰ شهر دنیا مراسم روز جهانی بدون خودرو را برگزار می‌کنند و در هر سال به تعداد شهرهای حامی این روز افزوده می‌شود.

کد خبر 139123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha