نباید اسقاط خودرو در کشور تعطیل شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در لایحه اصلاح قانون اسقاط خودرو باید به گونه‌ای پیش برویم که نتیجه آن تعطیلی اسقاط در کشور نباشد و یا پولی که برای اسقاط است به جا‌های مختلف نرود و یا صندوق به جایی نرود که تعارض منافع ایجاد شود.

به گزارش پرشین خودرو، محمدباقر قالیباف، در نشست امروز (یکشنبه ۲۲ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه الحاق یک تبصره به ماده (۱۰) قانون ساماندهی صنعت خودرو مصوب ۱۴۰۱ گفت: به عنوان یک نماینده مردم در مجلس باید بگویم که در این قانون به گونه‌ای پیش برویم که نتیجه آن تعطیلی اسقاط در کشور نباشد و یا پولی که برای اسقاط است به جا‌های مختلف نرود و یا صندوق به جایی نرود که تعارض منافع ایجاد شود.

وی ادامه داد: به هرحال آلودگی هوا و محیط زیست مهم است، همچنان که تولید و مردم مهم هستند. مردمی که روزی موتورسیکلتی را با قیمت ۱۵۰ هزار تومان خریداری کردند و اکنون همان موتورسیکلت ۸ میلیون تومان ارزش دارد، اگر بخواهد بعد از ۲۵ سال آن را عوض کند باید ۴۰ میلیون تومان پرداخت کند و پول آن را نیز ندارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مجلس باید با هنر خود این ۳ مورد را تنظیم کند، گفت: در حال پیگیری و بررسی قانون مهمی هستیم و نباید آن را با قانون احکام اشتباه بگیریم. وظیفه داشتم که این نکات را ارائه کنم تا با توجه جدی مجلس به این موضوع بپردازد، زیرا از یک سو خط تولید و محیط زیست و از سوی دیگر مردمی قرار دارند که دیگر قدرت خرید موتور ۴۰ میلیون تومانی را ندارند و موتورسیکلت فعلی آن‌ها نیز اسقاط محسوب می‌شود.

کد خبر 139675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha