رونمایی از اولین خودروی نیمه سنگین شرکت تسلا

شرکت تسلا از کامیون کوچک برقی خود رونمایی کرد.

به گزارش پرشین خودرو، ایلان ماسک مدیرعامل شرکت تسلا، اولین خودروی نیمه سنگین این شرکت را معرفی کرد.

وی گفت: این کامیون با باتری شارژی کار می‌کند، موجب کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای در بزرگراه‌ها می‌شود و از نظر قدرت و ایمنی بهتر از مدل‌های دیزلی موجود عمل می‌کند.

مدیر شرکت تسلا تصریح کرد: این کامیون برقی فناوری شارژ سریع تسلا را به کار می‌گیرد و از ترمز تقویتی برای بهبود کارایی استفاده می‌کند.

وی افزود: این کامیون جدید واقعاً جاده‌ها را متحول خواهد کرد و جهان را به مکانی بهتر تبدیل خواهد کرد.

به گفته مدیران شرکت تسلا، این کامیون جدید با یک بار شارژ، مسافت آزمایشی ۵۰۰ مایلی معادل ۸۰۰ کیلومتر را با وزن ۴۰ تن طی کرده است.

ماسک متذکر شد: شرکت تسلا همچنان در حال آزمایش و استفاده کامیون کوچک برقی است تا بازخورد‌ها برای ارتقای آن به دست آید.

این خودروی نیمه سنگین به جمع خودرو‌های سنگین و نیمه سنگین مسافربری و باربری افزوده خواهد شد. این خودرو از نظر ساعات حرکت و پیمایش و وزن و بار سنجیده خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما خودرو‌های کند در تسلا نمی‌سازیم. این خودرو مانند یک فیل است که به سرعت چیتا حرکت می‌کند. بسیار سریع است و زود شتاب می‌گیرد. سریع ترمز می‌گیرد. این یک ارتقای مهم است. این خودروی برقی وقتی سرازیری می‌رود کاهش سرعت می‌دهد و در سربالایی انرژی خود را بازمی یابد و دوباره سرعت می‌گیرد. این کار برای یک خودروی دیزلی ممکن نیست، چون ترمز خودروی دیزلی در این مواقع داغ می‌کند و از کار می‌افتد و این خطرناک است.

کد خبر 140009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha