کد خبر 140021
۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵
لوازم یدکی تونلند از کجا بخریم؟

یکی از محبوب ترین مدل های فوتون، خودروی فوتون تونلند است که یک شاسی بلند میان رده به شمار میرود و به دلیل کارکرد قابل قبول موتور و عمر نسبتا خوب قطعات، طرفداران زیادی پیدا کرده است.

به گزارش پرشین خودرو، اگر از خودروهای وارداتی استفاده میکنید، حتما میدانید که یکی از سخت ترین کارها در زمان تصادف و... یافتن و خرید لوازم یدکی خودرو است. از طرفی دیگر قیمت این دسته از قطعات به دلیل کمیاب بودن، تعرفه مشخصی نداشته و این موضوع میتواند حتی برخی افراد را از ابتدا در مورد خرید این خودروها دچار تردید کند.

 

یکی از محبوب ترین خودروهایی که این روزها در بازار ایران خرید و فروش میشود، خودروهای فوتون است و سه مدل تونلند، ساوانا و ون وانا از شناخته شده ترین و پرطرفدارترین خودروهای این شرکت خودروسازی چینی به شمار میروند. همانطور که اشاره شد یکی از دغدغه های اصلی که حتی پیش از خرید خودروهای کمتر شناخته شده و جدید با خریداران همراه است، توجه به خرید لوازم یدکی آن است. در ادامه به راهنمایی در زمینه خرید لوازم یدکی تونلند و سایر خودروهای فوتون پرداخته خواهد شد، برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ادامه همراه باشید.

 

فوتون تونلند

فوتون یکی از کمپانی های شناخته شده چینی است که در صنعت خودروسازی فعالیت میکند و تا کنون محصولات متنوعی از جمله کامیون، اتوبوس و خودروهای اسپرت تولید کرده است. این محصولات که ابتدا با بازار هدف چین و تایلند تولید میشدند، رفته رفته به دیگر کشورها نیز صادر شده و این روزها به دلیل ممنوعیت واردات خودروهای اروپایی، در ایران به محبوبیت گسترده ای دست یافته اند. یکی از محبوب ترین مدل های فوتون، خودروی فوتون تونلند است که یک شاسی بلند میان رده به شمار میرود و به دلیل کارکرد قابل قبول موتور و عمر نسبتا خوب قطعات، طرفداران زیادی پیدا کرده است.

 

لوازم یدکی تونلند شامل چه قطعاتی می شود؟

به طور کلی لوازم یدکی خودرو قطعاتی هستند که پس از طی کردن عمر مفید، کارایی خود را از دست داده و باید با لوازم یدکی جدیدتر جایگزین شوند. این قطعات به طور کلی به 6 دسته بندی شاخص تقسیم شده است.

قطعات بدنه و داخل کابین، لوازم برقی و الکترونیک، سیستم موتور و گیربکس، سیستم خنک کننده و گرم کننده، سیستم جلوبندی و تعلیق، سیستم اگزوز و سوخت رسانی شامل این دسته بندی میشوند. علاوه بر این قطعات، لوازم مصرفی نیز در برخی موارد داخل این دسته بندی قرار میگیرد. در ادامه به طور دقیق تر به بررسی و معرفی اجزای هرکدام از دسته بندی های صورت گرفته، پرداخته خواهد شد.

 

لوازم یدکی تونلند

  • قطعات بدنه و داخل کابین تونلند

همانطور که از نام این دسته بندی مشخص است، قطعات بدنه خارجی شامل چراغ ها، آینه ها، دستگیره ها، رینگ و لاستیک میشود. در کنار این قطعات و اجزا، اجزای داخلی کابین نیز زیر مجموعه این دسته بندی قرار میگیرند و در مواردی که صدمه ای وارد شود و یا قطعه دچار خرابی شود میتوان نسبت به تعویض آن اقدام کرد. داشبورد، کنسول وسط، صندلی و اجزای آن، ترمز دستی، ساعت، مانیتور، آفتابگیر، انواع کلید بالابر، سانروف، برف پاک کن، آینه داخل، دستگیره، رودری و... جزو اجزای داخل کابین محسوب میشوند.

 

  • لوازم برقی و الکترونیک تونلند

لوازم برقی و الکترونیک به طور مستقیم در عملکرد خودرو موثرند و در برخی موارد میتوانند به بالا بردن ایمنی خودرو کمک کنند. ایربگ، سیستم کنترل بدنه، بوق، لامپ ها، جعبه فیوز، سیستم استارت، باتری، دینام، دوربین دنده عقب از اجزای اصلی و تشکیل دهنده لوازم برقی و الکترونیک محسوب میشوند.

 

  • سیستم امنیتی

همانطور که از نام این دسته مشخص است؛ این سیستم به طور موثر در امنیت خودرو تاثیر گذار است و اجزای آن به قفل درب، قفل فرمان، کپسول آتش نشانی، ریموت و سوییچ تقسیم بندی میشوند. توجه به سیستم امنیتی خودرو میتواند کمک شایانی در آسودگی خاطر مالک خودرو ایجاد کند و بهتر است در زمان خرابی هر یک از قطعات این مجموعه نسبت به تعویض آنها با قطعات اصلی جایگزین شوند.

 

  • سیستم موتور و گیربکس تونلند

مهمترین بخش خودرو، سیستم موتور است که به کمک آن حرکت اتومبیل ممکن میشود. موتور خودرو، تسمه تایم، بوش و پیستون، سرسیلندر، یاتاقان، سوپاپ، رینگ موتور، توربو شارژ، پمپ روغن و میل لنگ از مهمترین اجزای سیستم موتور هستند. در این میان قطعات دیگری در مجموعه گیربکس قرار میگیرند که وظیفه انتقال نیرو را به عهده دارند. دیفرانسیل، پلوس، گاردان، مجموعه کلاچ و مجموعه گیربکس در این دسته بندی قرار میگیرند.

 

  • سیستم خنک کننده و گرم کننده تونلند

سیستم خنک کننده تنها محدود به خنک کردن کابین به کمک کولر نبوده و سیستم ترموستات به طور اختصاصی در زمینه خنک کردن موتور خودرو فعالیت میکند. سیستم گرمایش و سرمایش کابین که با نام کولر و بخاری شناخته میشوند نیز از اجزای کوچک تری تشکیل میشوند، موتور، ماژول، دریچه، شلنگ ها و لوله ها، رادیاتور از مهمترین قطعات این سیستم ها میباشند.

 

  • سیستم اگزوز و سوخت رسانی

سیستم سوخت رسانی به طور مستقیم با موتور خودرو در ارتباط بوده و در برخی موارد همراه با سیستم موتور خودرو در نظر گرفته میشود. مخزن سوخت، انژکتور، کاربراتور، پمپ گازوئیل، شمع خودرو، وایر شمع، عایق حرارت اگزوز، کاتالیزور، منیفولد اگزوز و هوا، واشر اگزوز، از جمله مهمترین اجزای سیستم سوخت رسانی خودرو هستند که با گذر زمان کارایی خود را از دست میدهند.

 

  • سیستم جلوبندی و تعلیق

جلوبندی به قسمت جلویی و زیرین خودرو گفته میشود که به کمک آن در چاله ها و دست اندازها، خودرو به خوبی عمل میکند و سرنشینان خودرو متوجه تکان های ناگهانی خودرو نمیشوند. این سیستم شامل دسته موتور، میل تعادل، فنر لول، اکسل کامل، سگدست، بلبرینگ چرخ، رام، کمک فنر و طبق میشود. توصیه میشود در زمان استفاده از خودرو به خصوص در جاده های پر فراز و نشیب به عملکرد خودرو توجه کنید و در صورت خرابی قطعات جلوبندی و تعلیق هرچه سریعتر نسبت به تعویض قطعات مربوطه اقدام نمایید.

 

قیمت لوارم یدکی تونلند

قیمت لوازم یدکی تونلند فوتون

 

یکی از دغدغه های اصلی در زمان خرید تجهیزات و لوازم یدکی خودرو، توجه به هزینه و قیمت آنهاست. از آنجایی که خودروی فوتون تونلند یک خودروی داخلی نیست، عوامل متعددی در قیمت قطعات آن موثر هستند که در ادامه ذکر شده است:

  • سال تولید خودرو

  • برند تولید کننده خودرو

  • مدل خودرو

  • کیفیت مواد اولیه و قطعات مورد استفاده

 

جدا از موارد ذکر شده، توجه به این نکته ضروری است که قیمت قطعات و لوازم یدکی فوتون به دلیل واردات مستقیم از چین، با نوسان بازار ارز دچار تغییر خواهد شد.

 

لوازم یدکی فوتون را از کجا بخریم؟

یکی از مهمترین سوالاتی که میتواند برای خریداران خودروهای وارداتی ایجاد شود، توجه به خرید لوازم یدکی خودرو است. جدا از این توجه به ضمانت کالا و امکان مرجوع کردن قطعه و بازگشت هزینه، ضمانت اصالت کالا و اطمینان حاصل کردن از عملکرد صحیح قطعه از مهمترین مواردیست که باید به آن توجه شود.

مجموعه پارتیفا یکی از محبوب ترین فروشگاه ها در زمینه فروش لوازم یدکی خودروهای فوتون موتور میباشد. شما میتوانید با اطمینان کامل از ضمانت و اصالت کالا، محصول مورد نظر خود را تهیه کرده و یا در صورت لزوم مشاوره خرید دریافت نمایید. جهت دریافت اطلاعات بیشتر و یا خرید لوازم یدکی فوتون از وبسایت مجموعه دیدن نمایید.

 

کد خبر 140021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha