کد خبر 18790
۲۵ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۴
چرا استفاده از بیمه ثالث جریمه دارد؟

پرشین خودرو: رییس كل بیمه مركزی درباره علت پرداخت جریمه از سوی استفاده كنندگان بیمه نامه‌های شخص ثالت گفت: موضوع اخذ جریمه از دارندگان بیمه نامه شخص ثالث در متن قانون بیمه شخص ثالث قید شده است تا جنبه بازدارندگی داشته باشد.

به گزارش «پرشین خودرو»، سیدمحمد كریمی گفت: بنا نیست كسی كه 500 هزارتومان تا یك میلیون تومان حق بیمه پرداخت می‌كند یك مرتبه 500 میلیون تومان از شركت بیمه خسارت دریافت كند و این عقلا و شرعا اشكال هم دارد. بنابراین خسارت‌های بیمه‌ای پرداخت می‌شود اما برای كسانی كه از این خسارت‌ها استفاده می‌كنند به لحاظ بازدارندگی جریمه گرفته می‌شود همانگونه كه برای كسی كه از كوپن بیمه‌نامه استفاده نمی‌كند تخفیف قائل می‌شوند. وی خاطر نشان كرد: در جریمه‌ها نرخ بیمه نامه شخص ثالث در قبال خسارت 500 هزارتومانی یا یك میلیون تومانی بین 50 هزار تا 100 هزارتومان است در حالی كه در خسارت ممكن است بیش از پول یك دیه كامل باشد چرا كه در تصادفات جرحی علاوه بر خسارت‌های بیمارستانی كه صنعت بیمه پولش را به وزارت بهداشت و درمان پرداخت می‌كند، برای اقسام دیه‌ای كه قاضی حكم صادر می‌كند ممكن است بیش از 126 میلیون تومان هم باشد لذا نباید كاری كنیم كه موجبات تجری جرم در جامعه به وجود بیاید. وی درباره اینكه این قانون در كشورهای دیگر اجرایی نمی‌شود نیز گفت: بسیاری از نكاتی كه ما در صنعت بیمه داریم از تجربیات كشورهای دیگر گرفته شده است ضمن آنكه 30،20،10 درصد خیلی مبلغ زیادی نیست و مانند جریمه راهنمایی رانندگی حالت بازدارندگی دارد و البته در همه جای دنیا یكسان نیست.
کد خبر 18790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نیما ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
    0 0
    به نظر شما این که کسی با 15 سال عدم تصادف در بیمه نامه فقط حداکثر50 درصد تخفیف بگیرد مشکل شرعی ندارد.
  • نیما ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
    0 0
    معنی بیمه یعنی چه؟
  • عارف ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    این جریمه پول زور است وبی انصافی .... زیرا موقع بیمه شدن بیمه قول داده که برابر تعهداتش عمل کند مسولان جریمه را جمع کنند. لطفاااا.