هنوز میزان کاهش قیمت خودروها مشخص نیست

پرشین خودرو: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ممکن است وظیفه قیمت گذاری کالاهای انحصاری مانند خودرو به شورای رقابت واگذار شود.

به گزارش «پرشین خودرو»، مهدی غضنفری امروز دوشنبه اظهار کرد: سازمان حمایت و شورای رقابت درباره چگونگی قیمت گذاری خودرو با یکدیگر در تعامل هستند و جلساتی را نیز با یکدیگر برگزار کرده‌اند. وی افزود: یکی از پیشنهادات مطرح شده این بوده که قیمت گذاری کالاهای انحصاری به شورای رقابت و اعمال این نوع قیمت گذاری به سازمان حمایت واگذار شود اما این پیشنهاد هنوز قطعی نشده است. وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه همایش جایزه تعالی سازمانی با اشاره به این‌که خودروسازان از دیروز برنامه خود را برای کاهش قیمت محصولاتشان آغاز کرده اند افزود: البته هنوز میزان کاهش قیمت و مدل‌هایی که قرار است قیمت آن‌ها کاهش یابد قطعی نشده است. غضنفری همچنین درباره جزییات مربوط به برنامه کاهش قیمت خودرو گفت که سازمان حمایت باید درباره جزییات فنی این موضوع اظهارنظر کند. به گزارش ایسنا، اخیرا رییس جمهوری در مصاحبه خود با رسانه‌ها با انتقاد از گرانی قیمت خودرو در بازار گفت که این گرانی به هیچ وجه قابل نبوده و خودروسازان باید برنامه‌هایی برای کاهش قیمت محصولاتشان اجرا کنند. پیش از این رییس شورای رقابت نیز با بیان این‌که قانون صراحتا حق قیمت‌گذاری محصولات انحصاری را به این شورا داده است گفته بود که جز شورای رقابت هیچ نهاد دیگری حق ورود به این مبحث را ندارد. جمشید پژویان با اشاره به ورود غیرقانونی وزارت صنعت، معدن و تجارت به حوزه قیمت‌گذاری خودرو اظهار کرده بود که قانون رسمی کشور، مصوبه شورای اصل 44 قانون اساسی و شخص رییس جمهوری اختیار ورود به این عرصه را به شورای رقابت داده‌اند و در این بین ورود وزارت صنعت، معدن و تجارت به این مبحث تنها به بر هم خوردن بیشتر جو بازار خودرو کمک کرد.
کد خبر 20315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کریمی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
    8 0
    خواهشا تکلیف ما پیش خریدیای آبان رو زودتر مشخص کنید هر روز یک خبر : دیروز اعلام شد قراردادهای قبل از 18 آذر با قیمت قبلی ، امروز یک نامه منتشر میشه برای اول اسفند بوده و آوردن که قراردادهای با موعد تحویل بعد از اول اسفند با قیمتهای تجاری جدید(معلوم نیست چرا این نامه با این همه تاخیر منتشر میشه ؟؟؟) . بابا دیونمون کردین !!! این چه وضعیه ؟؟؟خدایی ما ملت رو خوب گیر آوردین (پرشین خودرو عزیز لطفا منتشر کن )
  • نیما ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
    9 0
    با این حرفها میخواهند بازار در بلاتکلیفی بماند و قیمتها بالاتر نرود. یکی به میخ میزنند ویکی به نعل.!!!خودشون هم نمیدانند دارند چکار میکنند.
  • محمد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
    4 3
    بازهم بي كيفيت تر توليد ميشه
  • عباس ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
    8 0
    راستی از اقایان ..... خبری تا الان نشده ؟ واقعا" ببینید این دو نفر چقدر تاثیر روی اشفته کردن بازار داشتن؟! و دست پا میزدند تازه با این قیمتها هم راضی نبودند! این انحصار نیست؟ خون مردم ایرانو با همین ماشینها تو شیشه کردن!! واقعا" تا رئیس جمهور ورود نمیکرد خودروی زیر 40 میلیون نداشتیم؟ هرچند....
  • ناشناس ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
    3 1
    اقای مهدی غضنفری لطف کنید زودتر تکلیف این قیمت کل ماشین هارو معلوم کنید بخدا مردم خودمون صداشون دراومده؟؟شما که مسئول صنعت خودرو هستید مردمو از این بلا نکلیفی راحت کنید ؟؟ مردم دیگه طاقت ندارن؟ تحملشون کم شده؟؟
  • امیر ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
    3 0
    تا 3 روز پیش که میگفتن به دستور شخص رییس جمهور آزاد سازی قیمت خودرو اجرا میشه؟پس چی شد! رییس جمهور هم که اظهار بی اطلاعی کرد؟؟!!
  • حسام ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
    1 0
    آخه ما با باید چیکار کنیم از دست این مدیران... من آبان ماه یک دستگاه پرشیا (تحویل آخر اسفند) ثبت نام کردم ولی الان توان پرداخت 30 ملیون را ندارم - من بدبخت چه گناهی کردم و از کجا باید میدونستم تحویل آخر اسفند یعنی چه بدبختی- و همسایه ما تحویل بهمن باید 8 ملیون پول کمتر بده اخ من ا کجا بیارم سازمان حمایت وسه چی همه ثبت نامی هارو با یک چشم نگاه نمی کنه! تکلیف من کارمند با حقوق ثابت چیه؟ خواهشن انعکاس کنید تا شاید فرجی بشه
  • غریبه ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
    0 0
    اقای غضنفری ترخدا به اون کسی که قبولش دارید من از طرف همه ی مردم تقاضا دارم لطف کنید قیمت کل خودرو ها بازم باید کاهش پیدا کنه! بنده که جدول قیمت ماشین هارو نگاه میکردم دیدم بازم قیمت ماشین هنوز گرونه؟؟ دیگه حداقل ماشین باید بشه 5/00000 میلییون و 6/00000 میلییون! بخدا مردم صداشون در اومده؟