کد خبر 21722
۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۲
بنزین از کی گران می‌شود؟

پرشین خودرو: عضو کمیسیون برنامه و بودجه می گوید افزایش 38 درصدی قیمت حامل های انرژی از اول تیرماه سال 92 امکان اجرایی شدن دارد.

به گزارش «پرشین خودرو»، عصر روز دوشنبه اعضای کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 92 افزایش 38 درصدی قیمت حامل های انرژی در سال جاری را تصویب کردند و در صورت تصویب این بند از لایحه بودجه در صحن مجلس سرانجام امسال قیمت بنزین و سایر حامل های انرژی افزایش خواهد یافت. جعفر قادری سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه در این رابطه گفت: عملکرد سال گذشته قانون هدفمندی یارانه ها 42 هزار میلیارد بوده که این رقم در سال 92 به 50 هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت و در سال گذشته ترکیب درآمدها بر این اساس بود که 28 هزار میلیارد تومان از محل افزایش قیمت ها 14 هزار میلیارد تومان هم از بودجه تامین می شد و برای سال 92 نیز پیش بینی شده است که 38 هزار و 800 میلیارد تومان از محل افزایش قیمت ها و باقی هم از محل بودجه تامین شود. به گزارش نامه، بر همین اساس در سال جاری قیمت حامل های انرژی 38 درصد افزایش خواهد یافت. در شرایطی که افزایش 38 درصدی قیمت حامل های انرژی در صحن علنی مجلس تصویب شود قیمت بنزین سهمیه ای از 400 تومان به 550 تومان و از 700 تومان به حدود 1000 تومان افزایش خواهد یافت. موسی الرضا ثروتی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبان مجلس می گوید: اعضای کمیسیون تلفیق در لایحه بودجه میزان درآمدهای حاصل از اجرای قانون هدفمندی را پس از بررسی های فراوان 50 هزار میلیارد تومان تعیین کرده اند و با توجه عملکرد دولت در سال های اخیر این رقم تعیین شده است. وی تاکید کرد: در شرایطی که این رقم بیش از این تصویب می شد با توجه به عملکرد دولت تحقق آن ممکن نبود و مشکلات اقتصادی فراوانی را برای کشور ایجاد می کرد. وی با اشاره به افزایش 38 درصدی قیمت حامل های انرژی تصریح کرد: با توجه به این که عمر دولت دهم رو به پایان است برای اجرای بسیاری از مسائل اقتصادی در کشور باید به نظر دولت آینده توجه کرد و باید صبر کرد تا برنامه های اقتصادی دولت یازدهم ارائه شده و بر اساس آن برنامه ها می توان آینده اقتصاد کشور را ترسیم کرد. ثروتی با بیان این که در سال های 90 و 91 نیز مجلس اجازه افزایش 30 درصدی قیمت حامل های سوخت را صادر کرده بود، گفت: در آن دو سال قیمت حامل های سوخت افزایش پیدا نکرد و این موضوع در اختیار دولت بود و اگر قصد افزایش قیمت داشت باید بهای حامل های سوخت را تا 30 درصد افزایش می داد. نماینده بجنورد در مجلس تاکید کرد: نمایندگان با توجه به افزایش درآمدهای هدفمندی در سال 92، اجازه افزایش 38 درصدی قیمت حامل های انرژی را صادر کرده اند اما دولت برای اجرای آن تصمیم گیری خواهد کرد و حتی می تواند قیمت ها را افزایش ندهد. عضو کمیسیون تلفیق مجلس تاکید کرد: با توجه به این که مجلس برای 3 ماه نخست سال جاری بودجه 3 دوازدهم تصویب کرده است افزایش 38 درصدی قیمت حامل های انرژی از اول تیرماه سال 92 امکان اجرایی شدن دارد و افزایش قیمت ها در آن زمان بر اساس نظر دولت خواهد بود. ثروتی افزود: البته با توجه به عملکرد دولت در سال های اخیر پیش بینی بنده این است که دولت دهم قیمت ها را افزایش نخواهد داد چرا که تمایلی به اجرای فاز دوم هدفمندی ندارد و تنها به دنبال پرداخت رقمی به عنوان یارانه نقدی به مردم است و به اصل قانون توجه نمی کند.
کد خبر 21722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
    11 0
    مرسی بابت این همه لطف. 25 درصد افزایش حقوق 38 درصد گرانی حامل های انرژی 150 درصد گرانی خودرو 200 درصد طلا. از اینکه اینقدر عدالت را بین مردم رونق میبخشید ممنون.
  • دلال ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
    4 1
    گرانی بنزین نوش جان کسانی که شعار میدادن نخرید ارزون میشه حالا منتظر بشینید تا براتون ارزونش کنند.نوش جانتان دلم خنک شد از اینکه می بینم اینقدر ساده هستید......
  • سعید ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
    1 1
    خلایق هر جه لایق
  • بی نام ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
    1 1
    بعد از انتخابات
  • مگه فرقی هم میکنه بنده خدا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    سلام سال نو تون مبارک راستی ممنون از پیام تبریکتون اقای روحانی راستی ممنون از اینکه اطلاع رسانی میکنی برا افزایش قیمت ها اخه اگه یه باره بشنویم ممکنه یه باره سکته کنیم بمیریم اینجوری بهتره یواش یواش زجر کش میشیم پول دار هام میدونن چی و کی انبار کنن بابت همه این چیزها ممنون و افزایش 20درصدی حقوق کارگرها از خدا میخام سال داشته باشید