خودرو می تواند بیش از این ارزان شود

پرشین خودرو: رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس می گوید با ارائه برنامه مناسب می توان قیمت خودرو را بیش از مصوبه شورای رقابت کاهش داد.

به گزارش «پرشین خودرو»، عصر روز گذشته سرانجام پس از برگزاری نشست مشترک میان خودروسازان و شورای رقابت قیمت نهایی خوودروهای تولید داخل اعلام شد و جمشید پژویان رئیس شورای رقابت نیز اعلام کرد که این قیمت ها مورد تایید شورای رقابت است. همچنین عبداله بابایی معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو اعلام کرد که خریداران می‌توانند از ساعت 18 روز یکشنبه با مراجعه به سایت ikco.com نسبت به خرید خودرو به صورت اینترنتی اقدام کنند. شرکت خودروسازی سایپا نیز با اعلام اینکه قیمت‌های اعلام شده مربوط به رنگ‌های غیرمتالیک این خودروهاست، تصریح کرد: مشتریانی که بعد از 17 بهمن ماه 91 اقدام به خرید و یا تحویل خودرو کرده‌اند، خودرو آنها با قیمت جدید محاسبه و مابه التفاوت قیمتی آن به آنها مسترد خواهد شد. رضا رحمانی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت و گو با نامه در واکنش به اعلام قیمت های جدید با بیان این که ارزان شدن قیمت خودرو باید با برنامه صورت بگیرد، گفت: حمایت از بخش تولید یکی از این برنامه ها است و در شرایطی که بتوانیم تولید را رونق دهیم تیراژ تولید خودرو افزایش پیدا خواهد کرد و این موضوع می تواند قیمت خودرو را کاهش دهد. رحمانی تاکید کرد: دولت به جای دستور در بازار خودرو باید از تولید حمایت کند و به طور مثال سهم تولید را از محل اجرای قانون هدفمندی یارانه ها پرداخت کند. وی با اشاره به هزینه بالای تولید در کشور، افزود: دولت باید از خودروسازان برنامه تولید بخواهد و با ارائه تسهیلات از هزینه تولید آنها کم کند. رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این که مجلس به دنبال بررسی برنامه خودروسازان برای تولید است، تاکید کرد: خودروسازان باید حمایت شوند و هم اکنون تیراژ تولید پایین است و این موضوع باعث گران شدن خودرو شده است. رحمانی تاکید کرد: در شرایطی که از تولید حمایت شود قیمت خودرو بدون شک پایین می آید وهم اکنون شورای رقابت هم تصمیم گیری کرده و تلاش دارد قیمت ها را کاهش دهد. وی تصریح کرد: بنده اعتقاد دارم با یک برنامه مناسب می توان قیمت خودروها را بیش از مصوبه شورای رقابت کاهش و کیفیت خودروها را افزایش داد. رحمانی همچنین با اشاره به افزایش قیمت خودروهای وارداتی، با بیان این که خودروهای وارداتی را دولت قیمت گذاری نمی کند، تصریح کرد: خودروهای وارداتی خودروهای لوکس هستند و قیمت آنها را عرضه و تقاضا تعیین می کند البته سازمان حمایت وظیفه ای دارد که نظارت عام به تمام کالاها دارد و می تواند از وارد کنندگان اسنادی بخواهد و قیمت وارد کردن و قیمت فروش را مورد بررسی قرار دهد. وی با بیان این که در موضوع فروش خودروهای وارداتی در ماه های اخیر گزارشاتی به ما رسیده که بر اساس برخی از آنها در حق مردم اجحاف شده است، گفت: موضوع مورد اهمیت این است که نباید اجازه ورود خودروهای لوکس با ارز 1226 تومانی داده شود و باید با این موضوع برخورد شود. رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: از ماه مرداد ماه سال گذشته تا کنون خودرو با ارز مرجع وارد نشده است ولی پیش از آن وارد شده است و ما آن را پیگیری کرده ایم.
کد خبر 22106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بازی خورده ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    0 0
    شورای رقبت سنگ تمام گذاشت شما دیگر زحمت نکشید.نکند همانند رئیس شورای رقابت جهت کسب نام وشهرت امده ای؟؟۳ ماه بازی خوردیم دیگر بس است