پس از تعطیلات چه بر سر بازار خودرو می آید؟

پرشین خودرو: فصل تابستان هفته پایانی خود را طی می‌کند بنابر این سفرهای تابستانی هم به پایان راه رسیده است. بازار خودرو که شاید چند وقتی است اندکی کاهشی شده امید می‌رود با وضعیت جدید باز هم کاهش یابد.

به گزارش «پرشین خودرو»، در این بین باید این نکته را متذکر شد که معمولا استقبال در این مدت برای چند نوع مدل از دیگر انواع خودرو بیشتر بوده است و همین موضوع شاید با پایان یافتن سفرها، به کاهش بیشتر این دسته از خودروها دامن بزند. خودروهای سواری ارزان‌تر همانند پراید، پژو 206 ، پرشیا، تیبا و پژو 405جز این دسته به شمار می‌روند. هر چند که در روزهای اخیر به دلیل کاهش تولید، عرضه برخی از خودروهای سواری به بازار توسط خودروسازان کم شده است، اما در هفته جاری بازار خودرو در تهران رونق نسبی داشت و نسبت به هفته گذشته شاهد تحولات نبود. یک کارشناس خرید و فروش خودرو در بازار تهران به ایرنا گفته بود که در هفته‌ای که گذشت یک دستگاه پراید فول در بازار 167 میلیون ریال به خریداران عرضه شد، پژو سواری 206 تیپ پنج، 363 میلیون ریال و خودرو سواری رانا یورو چهار نیز به قیمت 310 میلیون ریال خرید و فروش شد. قیمت خودرو سواری تیبا یورو چهار هم در بازار تهران 20 میلیون و 800 میلیون تومان به خریداران فروخته شد، خودرو سواری پژو 405 ، 27 میلیون تومان، سواری پارس سال، خاکستری با استاندارد یورو چهار 34 میلیون و 800 هزار تومان به خریداران عرضه شد. در این بین هم تندر ایران‌خودرو وپارس خودرو هم همچنان اختلاف قیمت یک میلیون تومان خود را حفظ کرده و در بازار 34 میلیون و 500 هزار تومان ارزان‌ترین تندر است. به گزارش شبکه ایران، در این هفته گذشته، خودرو سواری سمند ال ایکس در بازار 27 میلیون و 500 هزار تومان قیمت داشت. اما با نگاهی به روند تغییرات قیمتی خودروها در تابستان امسال می‌توان پی به حرکت قیمت‌ها در میان عرضه پایین و تقاضای بالا برد.

 قیمت پژو 206 اواخر بهار امسال به دلیل اخبار تحریم صنعت خودرو ایران با رشد قیمت مواجه شد اما پس از آن روند ثابتی را حفظ کرد. قیمت این خودرو اگرچه در ماه مبارک رمضان کاهش نیافت اما روند کاهش قیمت را از اوایل شهریور آغاز کرده است.

تغییرات قیمتی پژو 405 هم همانند 206 بوده با این تفاوت که جهش قیمت برای این خودرو بیشتر از مدل دیگر بوده است.

 

خودرو پراید در میان خودروهای سواری در تابستان امسال بیشترین میزان نوسان را به خود دیده است. شاید علت آن به قیمت پایینش برگردد که تقاضا به مراتب برای آن به نسبت دیگر خودروها بیشتر است. هر چقدر به روزهای پایانی تابستان نزدیک می‌شویم از قیمت های بازار کاسته شده و قیمت‌ها به کارخانه نزدیک‌تر می‌شود به گونه‌ای که اختلاف قیمت 3 میلیونی این خودرو در بالاترین حد نوسان حکایت از میزان نوسان برای ارزان‌ترین خودرو کشور دارد. با این حال، صنعت خودرو کشور در هفته‌های اخیر تحولات زیادی در بعد مدیریتی و کلان به خود دیده است. وزیر صنعت، معدن و تجارت که عقیده‌ای به قیمتگذاری خودرو ندارد به عنوان محرک خودروسازان باعث رشد اندک تولید در یک ماه اخیر شده است. هرچقدر قیمتگذاری خودرو به آزادی خود نزدیک‌تر شود می‌توان انتظار داشت که انگیزه برای تولید بیشتر در شرکت‌های خودروسازی افزایش یابد و بازار رفته رفته به مدیریت درآید. در هفته گذشته هم مدیرعامل ایران‌خودرو تغییر کرد و جواد‌ نجم‌الدین پس از 4 سال و نیم جای خود را به هاشم یکه‌زارع از ایران‌خودرودیزل داد تا مدیرعامل جدید با رویکردی متفاوت تحرکی در تولید ایران‌خودرو ایجاد کند. به نظر می‌رسد نیمه دوم امسال آبستن اتفاقات جالبی در بازار خودرو کشور باشد. مدیریت جدید در صدر وزارت صنعت و تغییرات مدیریتی در دل خودروسازان به فاصله 6 ماه تا شب عید شاید نوروز امسال را متفاوت از یکی دو سال اخیر کند.
کد خبر 25554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امير ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    4 3
    از پرشين خودرو خواهش ميکنم در مورد نوسانات قيمت خودروهاي چيني بازار هم مطلب داشته باشند، در ضمن در صفحه اول سايت هم قيمت محصولات چيني و مخصوصا مديران خودرو رو درج نماييد، با تشکر