کد خبر 26202
۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۸
رفتار تویوتا با ایرانی ها چگونه است؟

پرشین خودرو: نویسنده وبلاگ گردنه در مطلبی با عنوان «بلاهایی که تویوتا بر سر ایرانیان می‌آورد» به دردل از رفتار و عملکرد نمایندگی این شرکت در ایران پرداخت.

به گزارش «پرشین خودرو»، هر چند در سال گذشته بی مبالاتی شرکت تویوتا در حفظ ایمنی سرنشینان و پیگیری حقوق آنان را در جریان تصادف خودرو علی دایی و عمل نکردن ایربگ ها دیده بودم ولی بلاهایی که در جریان خرید خودرویی از نمایندگی ظاهراً رسمی شرکت تویوتا برایم پیش آمد مقدمه ای برای قلم در دست گرفتن و ابراز تاسف از بی مبالاتی نهادهای نظارتی چون سازمان حمایت از مصرف کنندگان، تعزیرات حکومتی و... به عنوان مدعی العموم های کشور بود. در تاریخ 10 اردیبهشت ماه جاری و در پی تبلیغات اغوا کننده شرکت ایرتویا از طریق یکی از نمایندگی های مجاز این شرکت اقدام به خرید یک دستگاه تویوتا هایلوکس با شماره قرارداد 1000009173 نمودم که قرار شد چهار ماه بعد با تسویه حساب تحویل اینجانب گردد. فروش این خودرو در آن زمان توسط شرکت ایرتویا در حالی بود که ورود این خودرو که بالای 2500 سی سی است اساساً در آن زمان نیز ممنوع بود و تویوتا در ثبت نام برای فروش آن اقدامی خلاف قانون (با وجود اطلاع از ممنوعیت ورود خودروهای بالای 2500 سی سی) انجام داده است. پس از گذشت 4 ماه نمایندگی ایرتویا اعلام نمود توانایی انجام قرارداد خود را ندارد و ما اجباراً بایستی اقدام به تعویض هایلوکس با تویوتا کرولا XLI نماییم و یا پول خود را پس بگیریم! و مجدداً وجه جدیدی برای تعویض اجباری خودرو از ما دریافت شد. پس از روز از دریافت پول دوباره و تعویض اجباری مدل خودرو در تاریخ 30/6/1392 مجدداً به ما اعلام شد که خودروی تیپ XLI هم موجود نیست و ما مجدداً یا بایستی تیپ خودرو را به CLI تبدیل نماییم و یا پول خود را پس بگیریم! و مجدداً برای این تعویض زوری 10 میلیون تومان دیگر هم از ما دریافت شد. در تاریخ 3/7/1392 با مراجعه به نمایندگی مرکزی در خیابان دماوند تهران برای تحویل خودرو از سوی مدیر فروش شرکت به ما اعلام گردید که بایستی میلغ 25 میلیون دیگر به عنوان هزینه شماره گذاری خودرو از سوی ما پرداخت شود. پس از اعتراض من که این موضوع در قرارداد قید نشده و اساساً عرف فروش خودرو با پلاک است و خودرو بدون پلاک ارزشی ندارد با برخوردی بسیار زننده با من برخورد و اعلام گردید همین است که هست! و به هر کی می خواهید شکایت کنید و ماشین را هم تحویل من ندادند. سوال من از سازمانهای عریض و طویل حمایت از مصرف کنندگان، تعزیرات حکومتی، دادستانی و... این است که اگر به جای یکی از مردم عادی جامعه با یکی از نزدیکانتان هم این برخورد می شد همین طور رفتار می کردند؟
کد خبر 26202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ماهان ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    2 0
    بعضي از نمايندگيهاي فروش خودروهاي خارجي كلاهبرداراني قانوني اند كه با يكي از اين نمايندگيها برخورد داشته ام و خودرو ثبت نامي ام را نه از راه قانون بلكه از راه زور از آنها گرفتم (به شيوه چندين قرن پيش، به لطف زور چماق). چند صد نفري كه قبل از من ثبت نام كرده اند و از راه قانون وارد شده اند همچنان اندر خم يك كوچه اند. براي پيگيري اين مسائل به كدام نهاد زيربط مراجعه كنيم كه قبلاً خريده! نشده باشند؟
  • نیما ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    0 1
    شما که میدانستی ورود خودرو بالای 2500سیسی به کشور ممنوع شده چرا خریدی و ثبت نام کردی ؟ به قول معروف خودم کردم که لعنت برخودم باد
  • امیری ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    0 0
    باسلام.اگر اقدامی در زمینه شکایت کردید لطفا به بنده هم اطلاع دهید.باتشکر
  • حمید رضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
    0 0
    من دقیقاً بیانات ماهان عزیز رو تائید می کنم و با عرض پوزش بایستی بگم که در این دوره زمونه که بایستی خیلی خویشتن دار بود!! بایستی دو سه تا شر خر !!!! که معمولاً هم اخیراً زیاد شدند رو یه مبلغ ناچیزی بدی، بعدش تو خونه باش دوستان تمام کار هارو انجام میدن و ماشین و هرچی که دلت خواست رو برات میارن! چون در این مملکت کسی به فکر مردم بیچاره نیست، اگر از نزدیکان باشی که خوب، خوش به حالت وگرنه زندگیت رو ببرن نیروی محترم انتظامی شما رو محکوم میکنه! پس همون سیستم چماق و .... رو به پیش بگیریم که خوب هم جواب میده.
  • ايراني ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    0 0
    جالب اينجاست حالا ميگن خودرو بايد توسط نمايندگي وارد شود ...