کد خبر 31686
۳۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۶
خودداری پلیس از شماره‌گذاری تندر تک ایربگ

پرشین خودرو: خودرو تندر-90 در حالی پیش از آغاز سال در خطوط تولید خودروسازان با افزایش تولید همراه بود كه در آستانه ورود به دومین ماه سال جدید، هنوز در بازار خبری از این خودرو فرانسوی نیست.

به گزارش «پرشین خودرو»، آن‌طور كه از خودروسازان خبر می‌رسد، پلیس با پلاك نكردن تندر-90 كه با استاندارد یورو4 تولید می‌شود، جلوی ورود این خودرو به بازار را گرفته است؛ اما دلیل پلیس برای این كار چیست؟
در واقع تندرهای تولید شده تك ایربگه بوده‌اند و همین موضوع باعث شده تا با وجود پاس شدن استاندارد یورو4 توسط این خودرو، این محصول فعلا شانس ورود به بازار را نداشته باشد.
عبدالله بابایی، معاون بازاریابی و فروش ایران‌خودرو در رابطه با مشكلی كه راه بازار را به روی تندرها بسته است به دنیای اقتصاد می‌گوید: ما در حال تولید تندر با استاندارد یورو4 تك ایربگ هستیم، اما با وجود اینكه برای تولید خودرو تك ایربگ منع قانونی نداریم پلیس شماره‌گذاری این محصول را متوقف كرده است.
اشاره بابایی به نداشتن منع قانونی در واقع به تبصره‌ای بازمی‌گردد كه تابستان سال گذشته و در یكی از آخرین جلسات کارگروه حمایت از تولید در دولت دهم، برای خودروسازان در نظر گرفته شد. در جلسه یاد شده در كنار تهیه یك جدول زمان‌بندی برای خودروسازان به منظور تجهیز محصولاتشان به دو ایربگ، تبصره‌ای نیز در نظر گرفته شد كه بر اساس آن خودروسازان مجاز شدند سالانه 20 درصد از حجم تولیدات خود را با یک کیسه هوای راننده به‌صورت اختیاری تولید كنند. حال با وجود چنین تبصره‌ای پلیس همچنان بر شماره‌گذاری خودروهای دارای دوایربگ اصرار دارد، اما به گفته بابایی ظاهرا خودروسازان در حال رایزنی با پلیس هستند تا با استفاده از ظرفیت 20 درصدی برای تولید خودروهای تك ایربگ، تندر-90 را به بازار بفرستند.

او تاكید می‌كند كه مشكل پیش‌آمده برای شماره‌گذاری تندر با توجه به اینكه خودروسازان برای تولید خودرو تك ایربگ ممانعت قانونی ندارند به‌زودی مرتفع خواهد شد.

کد خبر 31686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا آسمانی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    1 0
    پلیس کار بسیار خوبی انجام میده وظیفه شرکتهای خودروساز افزایش کیفیت خودرو هستش نه اینکه تندر نودی که قبلا با دو ایربگ بوده حالا دارید با تک ایربگ تولید میکنید که سود بیشتری به جیب بزنند.. اونهم به بهانه تحریم>>>واقعا خجالت آوره