کد خبر 31777
۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵
خطوط تندرو بزرگراه امام علی حذف شود

پرشین خودرو: عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه خط BRT در اتوبان امام علی(ع) مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است، گفت: به نظر می‌رسد این خط با اشاره به مشکلات بوجود آمده، بهتر است جمع‌آوری شود.

به گزارش «پرشین خودرو»، اسماعیل دوستی در ادامه پنجاه و نهمین جلسه شورای شهر تهران و در تذکری به شهرداری تهران اعلام کرد که باید خط BRT در اتوبان امام علی (ع) جمع آوری شود. وی تصریح کرد: ضمن تشکر از شهردار و همکاران وی که در امر احداث اتوبان امام علی(ع) انجام وظیفه‌ نموده‌اند باید به اطلاع برسانم که با توجه به مشکلات خط BRT در اتوبان اشاره شده، این خط باید جمع‌آوری شود. دوستی گفت: دلایل زیادی برای جمع‌آوری این خط وجود دارد که از آن جمله می‌تواند به غیر همسطح بودن این خط و عدم دسترسی مناسب شهروندان به ایستگاه‌های مربوطه ـ کمبود مسافر از ابتدا تا انتهای این خط که در بعضی از اوقات حتی به ندرت مسافری حضور دارد ـ ایجاد اختلال در حرکت خودروها در سایر خطوط به علت شیب تند اتوبان که باعث تصادف می‌شود، اشاره کرد. وی اضافه کرد: استفاده از اتوبوس‌های این خط در سایر خطوط BRT که سازمان اتوبوسرانی با کمبود شدید مواجه است و تسهیل در تردد سایر خطوط اتوبان به خصوص در روزهای پنج‌شنبه و جمعه جهت رفاه شهروندان حال شهروندان عزیز تهرانی به مقصد بهشت‌زهرا از جمله دلایلی است که باید خط BRT در اتوبان امام علی (ع) برچیده شود. دوستی در ادامه گفت: بازدیدی را با حضور آقای ناصحی از شهرداری منطقه 19 داشتیم که از خدمات شهرداری در این منطقه تقدیر و تشکر می‌کنم. وی افزود: امیدوارم تعیین حریم محدوده جنوبی شهر تهران هرچه زودتر با هماهنگی وزارت مسکن و راه و شهرسازی و شهرداری تهران صورت گیرد و به این موضوع توجه شود. دوستی گفت: محله صالح‌آباد و شهرک رسالت در منطقه 19 سالهاست که از شهرداری خدماتی از قبیل آسفالت - جدول‌گذاری - جمع‌آوری آبهای سطحی- جمع‌آوری زباله و ایجاد فضای سبز، دریافت می‌کنند اما درآمدی به شهرداری پرداخت نمی‌شود و در واقع شهرداری نیز هیچ کنترلی بر ساخت و ساز آنجا ندارد. عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: محلات شهرک دانش و روستای زرنان بالا و پایین و روستای همه‌سیل و شهرک زیتون در منطقه 13 از جمله محلات دیگری هستند که از شهرداری خدمت می‌گیرند اما شهرداری بر آنها کنترلی ندارد. دوستی در پایان گفت: براساس طرح جامع شهر تهران، فاصله حرکت قطارهای شهری حدود 2 دقیقه است که متاسفانه به علت کمبود قطارها، این زمان به 4 دقیقه رسیده است که در بعضی از اوقات و پیک بار با ازدحام مسافرین مواجه هستیم که از وزیر کشور و شهردار تهران می‌خواهیم درخصوص ترخیص واگن‌های خریداری شده و تحویل آنها به شرکت بهره‌برداری مترو اقدام کنند.
کد خبر 31777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آرام ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    1 0
    انشالله گوش شنوا و عقل تسلیم به سخن درست وجود داشته باشد این مسیر قبلا بهیچ عنوان ترافیک نداشت...یا احداث ّبی آر تی ترافیک ایجاد میکنیم بعدش میگیم اگه بی آر تی نبود چی بسر مسافران اتوبوس میامد ؟؟!!! مثل حکایت کسی که خانواده خود را مجبور میکند بساط پیک نیک را وسط جاده پهن کنند و وقتی کامیون برای جلوگیری از برخورد به درخت کنار جاده میکوبد ...پدر خانواده با غرور میگوید دیدید اگه زیر درخت بساط کرده بودیم الان کشته شده بودیم !!