قیمت خودرو 10 تا 15 درصد کاهش می یابد

پرشین خودرو: عضو کمیسیون صنایع مجلس با تشریح جزئیات جلسه دیروز این کمیسیون و رئیس شورای رقابت، گفت: در این جلسه مقرر شد فرمول قیمت‌گذاری خودرو مورد بازنگری قرار گیرد.

به گزارش «پرشین خودرو»، علی علی‌لو با تشریح جزئیات جلسه روز گذشته مجلس با رئیس و اعضای شورای رقابت، اظهار داشت: در این جلسه اسناد و مدارکی در مورد شرکت‌های خودروساز از سوی کمیسیون صنایع ارائه شد و رئیس شورای رقابت اعلام کرد که این اسناد را در اختیار نداشته و اطلاعات شورای رقابت در این مورد ضعیف بوده است. وی افزود: در این جلسه که حدود 3 ساعت طول کشید، قرار شد اسناد و آنالیزهای کمیسیون صنایع مجلس در اختیار شورای رقابت قرار گیرد و بر این اساس، فرمول قیمت‌گذاری خودرو مورد بازنگری قرار گیرد. علی‌لو تأکید کرد: در صورت بازنگری فرمول قیمت‌گذاری خودرو، قیمت خودروها حداقل 10 تا 15 درصد نسبت به قیمت‌های قبلی شورای رقابت (قیمت‌های قبل از مصوبه اخیر شورای رقابت) کاهش خواهد یافت. وی اظهار داشت: کار بازنگری در فرمول قیمت گذاری خودرو طی یک تا دو هفته آینده انجام می‌شود و جلسات مربوط به این مسئله نیز در دفتر تحقیق و تفحص صنعت خودروسازی برگزار خواهد شد. وی تصریح کرد: از نظر کمیسیون صنایع مجلس، پایه قیمت‌گذاری خودرو در فرمول قیمت‌گذاری اشتباه تعیین شده و ما معتقدیم این رقم باید پایین‌تر از رقم قبلی باشد که در این صورت، قیمت خودرو نسبت به قبل 10 تا 15 درصد پایین‌تر خواهد بود. عضو کمیسیون صنایع مجلس در مورد وضعیت فروش فوری خودروسازان با قیمت‌های جدید نیز به فارس گفت: مردم می‌توانند فعلاً خودرو نخرند تا زمانی که در قیمت‌گذاری خودرو تجدید نظر شود. وی افزود: در حال حاضر با توجه به اینکه قیمت‌های افزایش یافته به خودروسازان اعلام شده، این شرکت‌ها نسبت به فروش با نرخ‌های جدید اقدام می‌‌کنند، ولی در صورت بازنگری در فرمول قیمت‌گذاری خودرو، نرخ خودرو نیز تغییر خواهد کرد.
کد خبر 34756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ساسان ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    14 0
    برو بابا راه معروف شدن زیاده برو یه راه دیگه رو انتخاب کن ، نمیدونم چرا هرکی میخواد معروف بشه به ماشین گیر میده اگه مردی مسکنو ارزون کن آقای نماینده
  • سید علیرضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    14 0
    این همه سیاست را واقعا اگر در روابط خارجی داشتیم و رعایت می کردیم الان بهترین کشور دنیا بودیم. خب حالا گیریم که این چند ماه هم با بلاتکلیف گذاشتن ملت و کنترل زیرکانه تقاضا گذشت بعدش چه می شود؟ به نظرم نباید با مردم بازی کرد و باید راست و حقیقت را گفت. حقیقت این است که تولید کم است و تقاضا زیاد و اگر این تقاضا با حاشیه سازی و ایجاد ترس و طمع و امید واهی به کاهش قیمت در خریداران کنترل نشود قیمتها حداقل 20 درصد دیگر بالا می رود به هر حال منتظر کاهش قیمت هستیم. اگر کم شد من از شما عذر خواهی می کنم که این برداشت را داشتم ولی اگر کم نشد مشخص است که شما شعور مردم را دست کم گرفتید و بازار و خریداران را به مسخره و الاف بازی خودتان کردید.
  • محمود ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    1 0
    دوستان خیلی خودتون ناراحت نکنید. اگر هم قیمت خودرو بیاد پایین این خودرو سازها اونقدر پول دارند که میخرند و قیمتها رو میبرند بالا تا الان ببینید چند مقام مسئول چندتا وزیر گفته قیمتها به هیچ عنوان بالا نمیره اینا همش حرفه .به عمل کار براید .واقعا با حداقل قیمت خودرو در ایران چه خودرویی میشه در خارج گرفت تا کی چرا این حودروها خودروسازی کاراشون شفاف سازی نمیشه
  • ارش ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    7 0
    بقول دوستمون چرا اينقدر به ماشين گير دادين. مسكن. لوازم خانگي. موادغذايي. ...همه و همه گران هستن. ما كه ماشين نداشتيم گرون هم بشه نداريم يه فكري براي مسكن كنيد كه اينهمه كرايه خونه ميديم ولي سرسال اگه كرايه اضافه نكنيم با حكم دادگاه وسايلمون تو كوچه است.