کد خبر 34774
۳۰ تیر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۹
همکاری تویوتا و BMW+تصاویر

پرشین خودرو: خودروساز آلمانی بی.ام.دبلیو و تویوتا در سال ۲۰۱۱ میلادی یک تفاهم نامه را با هم به امضاء رساندند که بر اساس آن هر دو طرف با هم در پروژه‌های مشترکی همچون فن آوری هیبریدی، وسایل نقلیه با سوخت هیدروژنی و توسعه خودروهای اسپرت به همکاری می‌پرداختند.

به گزارش «پرشین خودرو»، به گزارش روزنامه Nikkei ژاپن، همکاری این دو شرکت در عرصه توسعه خودروهای اسپرت به نسل بعدی BMW Z4 و رنسانس جایگزین تویوتا سوپرا ( مدل مفهومی‌FT-1 که در نمایشگاه خودرو دیترویت به نمایش گذاشته شد) تسری یافته است که با هم به اشتراک گذاری پلت فرم خواهند پرداخت که انتظار می‌رود هر دو مدل برای فروش در اوایل سال ۲۰۱۷ خود را آماده کنند.

1288377216404_WIDESCREEN
بدین ترتیب این برای بار دوم است که خودروساز ژاپنی تویوتا بر روی یک پروژه با خودروساز دیگری همکاری می‌کند که برای بار اول خودرو Scion FR-S را با همکاری سوبارو تولید کردند که سوبارو نیز نام محصول خود را Subaru BR-Z نامید که البته در این مورد انتظار نمی‌رود از نظر ساختار بدنه تشابهاتی بین محصول تویوتا و بی.ام.دبلیو باشد که تصاویر از هر دو شرکت موید این نکته است.

1288377216521_WIDESCREEN
جزئیات بیشتری از این پروژه مشترک منتشر نشده است ولی در حال حاضر Z4 از یک موتور چهار و یا شش سیلندر بهره می‌برد که حد و گمان برای به اشتراک گذاری نسخه ۶ سیلندر با سیستم محرک عقب با تویوتا بسیار بیشتر است.

1288377216638_WIDESCREEN
به هر حال این توافق نامه می‌تواند برای هر دو طرف سودمند باشد زیرا بی.ام.دبلیو می‌تواند تویوتا را در ساخت خودروهای لوکس کمک کند و در ضمن تویوتا نیز به شریک المانی خود برخی از دانش فن آوری هیبرید را به اشتراک گذارد.
تا سال ۲۰۱۷ مدت زمان طولانی باقی مانده است ولی ما انتظار داریم که Z4 جدید بی.ام.دبلیو دارای قیمتی حول و حوش ۵۵ هزار دلار باشد و برای محصول تویوتا نیز قیمتی بالاتر از ۵۰ هزار دلار را پیش بینی می‌کنیم.

1288377216482_WIDESCREEN
به گزارش خودروسازی، همکاری تویوتا و بی.ام.دبلیو تنها به این پروژه مشترک منتهی نشده و ما انتظار داریم که این دو شرکت در پروژه سلول سوختی نیز اقدام به توسعه محصولات مشترک نمایند.

1288377216677_WIDESCREEN

کد خبر 34774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha