کد خبر 35012
۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲
جدیدترین فناوری‌های هوشمند خودرو

پرشین خودرو: صنعت خودرو در راستای پیشرفت تکنولوژی روز به روز در حال حرکت رو به جلو بوده و جدیدترین فناوری ها را برای کمک به راننده و راحتی بیشتر وی در خودروها می گنجاند.

به گزارش «پرشین خودرو»، صنعت اتومبیل‌سازی در دهه‌های گذشته مدام در حال پیشرفت و تغییرات مثبت بوده است تا علاوه بر ایجاد راحتی سفر برای رانندگان و سرنشینان، امنیت خودرو و رانندگی را نیز بالا ببرند.

بسیاری از خودروسازان ادعا می‌کنند که تا چند یال دیگر هوش به کار رفته در خودرو از هوشیاری رانندگان نیز بیشتر خواهد بود و تا جای ممکن آن‌ها را در فرایند رانندگی کمک خواهد کرد.

بسیاری از همین ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید در برخی از مدل‌های امروزی نیز موجود است.

در ادامه به برخی از مهم‌ترین و جالب‌ترین ویژگی‌های جدید در خودروها خواهیم پرداخت.

کروز کنترل تطبیق‌پذیر
به گزارش بازار خبر، هنگامی که در اتوبان با سرعت‌بالای 100 کیلومتر در ساعت در حال حرکت هستید و سیستم کروز کنترل خودرو را فعال کرده‌اید. سیستم به صورت خودکار سرعت خودروی جلویی شما را تشخیص داده و در صورتی که سرعت آن کمتر از سرعت شما باشد به صورت اتوماتیک شتاب خودرو را کم می‌کند.


سیستم ممانعت از برخورد
این سیستم نیز درست مانند سیستم کروز کنترل تطبیق‌پذیر عمل کرده و و می‌توان آن را به نوعی سنسور "خدای من داریم تصادف می‌کنیم!!!" نامید. در این مواقع این سیستم امکان ترمزگیری با بیشترین قدرت را برای راننده فراهم می‌کند و یا اینکه خودرو به صورت اتوماتیک اقدام به ترمزگیری می‌کند.


هشدار فاصله در جلو
سنسورهای موجود در این سیستم سرعت شما را برسی کرده و فاصله شما را با سپر ماشین جلویی اندازه گیری می‌کند. هنگامی که فاصله شما از حد مطمئن با خودروی جلویی کمتر شود سیستم به راننده هشدار می‌دهد.



هشدار نقطه کور
این مورد یکی از جدیدترین‌ها و محبوب‌ترین‌ها در میان رانندگان است. هنگامی که خودرویی که در پشت سر شما حرکت می‌کند وارد نقطه کور دید شما شود، هشداری به صورت چراغ چشمک زن بر روی آینه‌های بغل خودرو ظاهر می‌شود و راننده را از وجود خودرویی دیگر در نقطه دید کور راننده با خبر می‌کند.


سیستم اصلاح مسیر
در این سیستم دوربین‌هایی در جلوی خودرو خط کشی‌های جاده را تشخیص داده و در صورتی که خودرو به طور ناگهانی و یا ناخواسته از مسیر خارج شود به راننده هشدار می‌دهد. در بعضی موارد سیستم قابلیت برگرداندن خودرو به مسیر قبلی را به صورت خودکار دارد.


سیستم مانیتور عبور و مرور
در این سیستم هنگام حرکت به دنده عقب دوربین نصب شده تنها فضای پشتی راننده را نشان نمی‌دهد بلکه در صورتی که شخصی و یا خودرویی بخواهد به صورت ناگهانی در پشت خودرو ظاهر شود به کم صدا و یا لرزش صندلی راننده به وی هشدار می‌دهد تا از برخورد جلوگیری شود.


نقطه دسترسی به اینترنت در خودرو
بسیاری از شرکت‌های بزرگ خودروسازی مانند آئودی، هیوندا و جنرال موتورز وعده داده‌اند که برخی از مدل‌های 2015 تولیدی آن‌ها مجهز به نقطه دسترسی به اینترنت بی سیم خواهند بود. این شرکت‌ها ادعا می‌کنند آر آنجایی که دستگاه‌های گیرنده و آنتن سقفی در خودروها به نسبت گوشی‌های همراه بزرگ‌تر است. کیفیت و سرعت اینترنت دریافتی نیز بسیار بهتر از گوشی‌های موبایل خواهد بود.

کد خبر 35012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha