کد خبر 36941
۲۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۷
غول آمریکایی در اصفهان+عکس

پرشین خودرو: در سطح خیابان برخی خودرو ها به دلیل خصوصیات خاصی که دارند بیشتر از دیگر خودرو ها جلب توجه می کنند.

به گزارش «پرشین خودرو»، اصلی ترین دلیل جلب توجه خودرو های آمریکایی ابعاد بسیار بزرگ آن هاست. به تازگی در خیابان های شهر اصفهان یک دستگاه جی ام سی یوکان دنالی با طول ، عرض و ارتفاع به ترتیب ۵۱۳۱ میلی متری ، ۲۰۰۷ میلی متری و ۱۹۵۳ میلی متری خود به خوبی توجه عابران را به خود جلب کرده است.

 

این غول آمریکایی که به صورت گذر موقت وارد کشورمان شده است مهلت ترددش تا پایان تیر ماه بوده که انگار توسط مالک خودرو این زمان تمدید شده است. برای درک بهتر ابعاد این شاسی بلند فول سایز باید گفت از نظر طول ، عرض و ارتفاع به ترتیب ۱۸۱ میلی متر ، ۳۸ میلی متر و ۸۹ میلی متر از تنها رقیب خود در بازار ایران یعنی تویوتا لندکروزر بزرگ تر است! یوکان مورد نظر به چراغ های عقب و چراغ ترمز LED مجهز شده و از این رو در نمای عقب شباهت بسیار زیادی به کادیلاک اسکالاد داشته و اگر لوگوی نصب شده بر روی آن نباشد تشخیص مدل خودرو بسیار سخت است!

به گزارش صبحانه، یوکان دنالی مورد نظر از سال ۲۰۰۷ تا سال ۲۰۱۳ به مدت ۶ سال بر روی خط تولید کمپانی GMC قرار گرفته است. زیر کاپوت از هیولای قدرتمند یک پیشرانه ۸ سیلندر خورجینی به حجم ۶۱۶۲ سی سی قرار دارد که توانایی تولید ۴۰۳ اسب بخار قدرت در ۵۷۰۰ دور در دقیقه و ۵۶۵ نیوتن متر گشتاور در ۴۳۰۰ دور در دقیقه را دارد. قدرت تولید شده توسط پیشرانه به وسیله گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ خودرو منتقل می شود تا این غول ۲۴۰۴ کیلوگرمی صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را در عرض ۸٫۵ ثانیه بپیماید و تا ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت بگیرد. این شاسی بلند تشنه در شهر در هر صد کیلومتر ۱۹٫۶ لیتر بنزین می بلعد!

کد خبر 36941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • omid ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    1 0
    طوری میگید غول که...بابا از اینا توی اربیل عراق پره