کد خبر 37209
۳۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۵
قیمت ۱۰ خودرو لوکس اعلام شد

پرشین خودرو: بر اساس این نامه که شامل ۵۸ نوع خودرو سواری، وانت و کامیون است، قیمت انواع خودروهایی چون سواری جک، تیبا، سواری بنز، تویوتا، لکسوس، هیوندا، کیا، پورشه، مازراتی، جیلی، میتسوبیشی، رنو، مزدا و کامیون های بنز درج شده است.

به گزارش «پرشین خودرو»، بر اساس ماده ۴۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده ، مالیات نقل و انتقال انواع خودرو به استثناء انواع ماشین های راهسازی، شناورها ، موتور سیکلت و سه چرخه موتوری، حسب مورد معادل یک درصد قیمت فروش کارخانه (داخلی) و یا یک درصد مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی آنها تعیین می شود.

در ادامه این ماده قانونی نیز تاکید شده است که قیمت فروش کارخانه (داخلی) و یا مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی انواع خودروهای وارداتی که مبنای محاسبه و عوارض بندهای ب و ج ماده ۴۳ و مالیات نقل و انتقال قرار میگیرند، همه ساله بر اساس آخرین مدل توسط سازمان امور مالیاتی تا ۱۵ دی ماه هر سال برای اجراء در سال بعد اعلام خواهد شد. این مهلت زمانی برای انواع جدید خودروهایی که بعد از تاریخ مزبور تولید آنها شروع یا به کشور وارد می شود لازم الرعایه نمی باشد.
بر اساس این تکلیف قانونی، سازمان امور مالیاتی در نامه ای به رییس سازمان ثبت، اقدام به اعلام ارزش خودروهایی که طی سالهای اخیر در کشور تولید یا به ایران وارد شده اند کرده است تا حق الثبت و و ارزش گمرکی و حقوق ورودی آنها مشخص و اعمال شود.
بر اساس این نامه که نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده و شامل ۵۸ نوع خودرو سواری، وانت و کامیون است، انواع خودروهایی چون سواری جک، تیبا، سواری بنز، تویوتا، لکسوس، هیوندا، کیا، پورشه، مازراتی، جیلی، میتسوبیشی، رنو، مزدا و کامیون های بنز درج شده است.
نکته جالب در این نامه رسمی، بیان قیمت خودروهایی چون بنز SLS 63 AMG با قیمت ۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان، پورشه پانامرا ۴ اس به قیمت ۹۸۰ میلیون تومان، مزراتی گرنکاپریو اسپروت به قیمت ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و سواری رنجرور اسپورت به قیمت ۱ میلیارد تومان به چشم می خورد.
باید دید با توجه به درج عنوان “جمع ارزش گمرکی و حقوق ورودی” در سر ستون این ابلاغیه سازمان امور مالیاتی، آیا این قیمت ملاک بازار برای فروش این نوع خودروها قرار خواهد گرفت یا فقط این نامه مربوط به محاسبه مالیات و حق الثبت خواهد بود.
 
منبع: صبحانه
کد خبر 37209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha