کد خبر 37223
۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۴
سیتروئن مدل جدید خود را معرفی کرد

پرشین خودرو: شرکت فرانسوی سیتروئن از مدل جدید خود با طراحی ایرودینامیک بی نظر خود رونمایی کرد.

به گزارش «پرشین خودرو»، خودروساز فرانسوی سیتروئن در پاسخ به دولت فرانسه و چالش مصرف سوخت ۱۴۱ مایل در هر گالن از مدل مفهومی‌جدید بر پایه C4 Cactus رونمایی کرد.

C4CactusAirflowextra-01
مدل مفهومی‌C4 Cactus Airflow 2L قادر به متوسط مصرف سوخت ۱۴۱ مایل در هر گالن است و سیتروئن اعلام کرده است که این وسیله نقلیه تنها ۸۶۵ کیلوگرم وزن داشته که در حدود ۱۰۰ کیلوگرم سبک تر از مدل استاندارد کاکتوس است و انتظار می‌رود که در نمایشگاه خودرو پاریس در ماه آینده رونمایی رسمی‌شود.
قدرت این خودرو از سیستم پیشرانه Hybrid Air گرفته شده است که دقیقا از همان نوعی است که در مدل ابتدایی Peugeot 2008 Hybrid Air شاهد ان بودیم که البته نمونه پیشرانه آن با مدل مفهومی‌Citroën C3 در نمایشگاه خودرو ژنو در سال پیش به صورت کامل به نمایش درآمده بود.

citroen-asd34rs-cactus-airflow-003
به گزارش خودروسازی، در ضمن سیستم انتقال قدرت شامل یک موتور ۳ سیلندری ۱٫۲ لیتری Puretech بنزینی با قدرت پیشرانه ۸۱ اسب بخاری که در طیف وسیعی از برند کاکتوس در دسترس خریداران است می‌باشد که به همراه یک پمپ هیدرولیکی و مخزن هوا در عقب خودرو و سیستم انتقال قدرت epicyclic عرضه شده است.
از مزایای بارز این سیستم استفاده از پیشرانه هیبریدی است که با پوشش داخلی جدید با استفاده ار روغن با غلظت کم تلفات نیرو را نیز کاهش داده است.
۳ حالت رانندگی نیز در پیش روی کاربر است که دارای حالت بنزین خالص ، هوا و ترکیبی از این دو است.

citroen-asd34rs-cactus-airflow-001
تایرهای جدید ۱۹ اینچی میچلین همانند C4 کاکتوس وقار خاصی به خودرو بخشیده است و در ضمن استفاده از مواد سبک وزن همانند آلومینیوم و فولاد و فیبرکربن در تمامی‌اجزای خودرو به چشم می‌خورد.
از نظر عملکرد این خودرو دارای شتاب صفر تا صد در ۹٫۵ ثانیه و سرعت بالای ۱۶۰ کیلومتر در ساعت است که با توجه به اقتصادی بودن و سیستم پیشرانه ، از این خودرو انتظار چندانی از این بابت نمی‌رود.

citroen-asd34rs-cactus-airflow-004
از جمله رقبای سرسخت پژو در این زمینه می‌توان به مدل مفهومی‌رنو Eolab اشاره کرد که ادعا می‌شود دارای متوسط مصرف سوخت ۲۶۲ مایل در هر گالن است و پژو ۲۰۸ هیبرید نیز را به این جمع اضافه کنید که هر ۳ مدل در نمایشگاه خودرو پاریس در ماه آینده میلادی رونمایی خواهد شد.
چالش دولت فرانسه به خودروسازان در حقیقت این است که خودروهای تولیدی تا سال ۲۰۲۰ باید دارای متوسط مصرف سوخت ۱۴۱ مایل در هر گالن باشند.

کد خبر 37223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha