کد خبر 37585
۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۳
۱۴ واقعیت شگفت‌انگیز دنیای خودرو

پرشین خودرو: دانستن نکاتی در مورد خودروها و تاریخچه آن‌ها خالی از لطف نبوده و نیست اینکه بدانیم دلیل بوی خودروهای نو چیست و یا اینکه که خودروسازان حتی برای حمله زامبی‌ها نیز خودرو مخصوص تولید کرده‌اند!

به گزارش «پرشین خودرو»، در این جا چندین داستان و حقایق جالب را که به طور مستقیم و غری مستقیم به جهان خودرو مربوط می‌شود را برای شما نقل می‌کنیم که به طور یقین برخی شما را کاملا متعجب خواهد کرد.

A billion
میلیارد
در سال ۲۰۱۰، رکورد خودروهای در حال حرکت در کره خاکی مرز یک میلیارد را پشت سرگذاشت که به تنهایی در امریکا در حدود ۲۵۰ میلیون وسیله نقلیه در حال حرکت هستند.


Baldwin Street
خیابان بالدوین
خیابان بالدوین در دندین نیوزیلند شیب دارترین خیابان موجود در جهان برای تردد وسایل نقلیه است که توانسته است شیب ۳۵ درجه را هم پشت سرگذارد.


That new car smell
بوی ماشین جدید
این بوی ماشین جدید از کجا می‌اید، وجود چندین ترکیب شیمیایی خارج نشده از درون وسیله نقلیه که برخی از انان دارای ترکیبات آلی فرار هستند که به طور یقین همگی ما این رایحه را با تمامی‌جان و دل دوست داریم.


30,000 parts
۳۰ هزار قطعه
یک خودرو به طور متوسط از ۳۰ هزار قطعه تشکیل شده است که قسمت اعظمی‌از آنان به وضوح شامل پیچ و مهره و واشر است.


Zombie invasion
ترس از حمله زامبی‌ها
به گزارش خودروسازی، یکی از نسخه‌های هیوندای توسان نسخه ویژه راه رفتن مردگان است که در درون خود دارای یک پکیج مخصوص زنده ماندن در آخر الزمان و تجهیزات ویژه برای نجات از دست زامبی‌ها است.


Mister Swift and his Rolls-Royce
آقای سوفیت و رولز رویسش
وقتی که تحصیلاتش را در سال ۱۹۲۸ کامل کرد، یک هدیه بسیار ویژه از پدرش دریافت کرد که یک رولز رویس پرزرق و برق مدل Piccadilly-P1 Roadster بود که مراقبت‌های بسیار خوبی از خودرو یادگار پدرش تا سن ۱۰۲ سالگی انجام داد و در زمان مرگ او کیلومتر شمار رولز رویس عدد ۱۷۰ هزار کیلومتر را نشان می‌داد.


To the moon
رسیدن به ماه
اگر شما با سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعت بدون توقف حرکت کنید در حود ۶ ماه طول خواهد کشید تا به کره ماه برسید.


Birds first
نخست پرندگان
در ایالت یوتا آمریکا، پرندگان در عبور از خیابان‌های عمومی‌حق تقدم دارند.


165,000 vehicles
۱۶۵ هزار وسیله نقلیه
در سال ۲۰۱۲، در حدود ۱۶۵ هزار وسیله نقلیه در روز تولید می‌شد که بدین ترتیب در سال عددی در حدود ۶۰ میلیون وسیله نقلیه جدید به خیابان‌ها روانه می‌شد.


Mini-car
خودروهای کوچک و مینی
این یک خودرو کوچک و بسیار جمع و جور است که توانسته است رکورد سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت را نیز پشت سرگذارد و در ضمن توانسته است جواز ورود به خیابان را در ایالت آریزونا به دست آورد.


The people's car
خودرو همگانی
در دهه ۳۰ و در زمانی که فقط ثروتمندان استطاعت تهیه یک خودرو را داشتند، آدولف هیتلر دستور تولید یک خودرو همگانی داد و مهندس فردیناند پورشه خودرو Beetle را طراحی کرد که به نوعی تصور دیکتاتور برای یک خودرو همگانی بود. طرح مذکور نیز ظاهرا توسط هیتلر کشیده شده است.


The most popular
بسیار محبوب
در کانادا، تمامی‌مدل‌های سری F فورد دارای بهترین فروش در این کشور و در طول ۴۰ سال گذشته هستند و تنها در سال ۲۰۱۳ در حدود ۱۲۲ هزار وسیله نقلیه در این سری به فروش رسیده است.


Happy birthday Maserati
تولدت مبارک مازراتی
خودروساز ایتالیایی مازراتی ۱۰۰ سالگی خود را در ۱ دسامبر ۲۰۱۴ جشن می‌گیرد.


256 passengers
مسافر بر ۲۵۶ نفره
خودرو AutoTram Extra Grand دارای طولی در حدود ۳۰٫۸ متر بود و خودروساز آلمانی قیمتی بیش از یک میلیون دلار را بر روی آن قرار داده است که در مجموع دارای ظرفیت ۲۵۶ مسافراست.

کد خبر 37585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha