تردد خودروهای مناطق آزاد خارج از محدوده تخلف است

پرشین خودرو: دبیر شورای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: تردد خودروهای ویژه مناطق آزاد در کشور براساس مصوبه هیات دولت در محدوده تعیین شده مجاز بوده و خارج از آن باید توسط نیروی انتظامی برخورد شود.

به گزارش «پرشین خودرو»، اکبر ترکان با حضور در غرفه خبرگزاری ایسنا در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها اظهار کرد: شماره گذاری‌ خودروهایی که در مناطق آزاد صورت می گیرد به گونه ای است که این خودروها فقط می توانند در محدوده همان مناطق آزاد تردد کنند و تردد این خودروها خارج از محدوده معین تخلف بوده و باید توسط نیروی انتظامی جلوگیری و برخورد شود. وی افزود: در برخی مناطق آزاد دولت شعاع و محدوده‌ای را تصویب کرده و اجازه تردد این خودروها را در محدوده معین داده است.به عنوان مثال برای برخی مناطق مانند ماکو تا شعاع حدود 30 کیلومتر اجازه تردد داده شده و در برخی مناطق مانند رشت به دلیل فاصله فرودگاه تا منطقه آزاد انزلی اجازه تردد بین این محدوده در هیات وزیران مصوب شده است. به گزارش ایسنا، دبیر شورای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ادامه داد:‌ در خوزستان نیز براساس مصوبه هیات وزیران اجازه تردد خودروها تا اهواز صادر شده و خارج از آن تخلف محسوب می‌شود، اما از آنجا که در خارج از مناطق آزاد عوامل برخورد و جلوگیری ارتباطی با مناطق آزاد ندارند و مسوولیت آن بر عهده نیروی انتظامی است. بنابراین باید این کار از سوی نیروی انتظامی انجام شود.
کد خبر 39237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    3 0
    اقای ترکان یه سری به انجا بزن و روز حال مردم ببین مردم پول ندارند خودرو خارجی بدون گمرک بگیرند متاسفانه بجای فکر کردن در خصوص اشتغال جوانان ان منطقه به فکر مسائل حاشیه ای هستید
  • مصرف کننده ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    ایشون درسمینار اخیر هم ازخودروسازان و تعرفه بالا حمایت کردند کی از حقوق مصرف کنندگان دفاع می کنه.