کد خبر 39558
۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰
راه کارهایی برای تعمیر و مراقبت خودرو

پرشین خودرو: به طور یقین همگی دوست داریم تا راه کارهایی برای نگه داری از خودرو را بدانیم تا کمتر سرو کار ما به تعمیرکاران عزیز بیافتد و در این مقاله سعی داریم تا ارزان ترین و کم دردسرترین راه کارها را به شما فرا دهیم.

به گزارش «پرشین خودرو»، هیچ دلیلی برای اینکه کاپوت ماشین خود را بالا بزنید وجود ندارد و ما در این جا چند وظیفه برای اینکه خودتان به راحتی خودرویتان را نگاه داری کنید را به خدمت شما عرض می‌کنیم.

1288377437590_WIDESCREEN
بررسی سطح روغن
ضروری است که شما به بررسی سطح روغن موتور خود به صورت منظم اقدام کنید که به اندازه کافی از مشکلات مکانیکی و سایش زودرس جلوگیری کنید و با بررسی علائم کوچک بر روی نوارها از مناسب بودن ان اطمینان حاصل کنید و در ضمن مطمئن شوید که از روغن موتور توصیه شده توسط سازنده بهره می‌برد و یادتان باشد که روغن را به آرامی‌در داخل موتور بریزید.
چک کردن سایر مایع‌های موتور
علاوه بر روغن موتور ، موارد مختلف مکانیکی و ابزار کار سیستم خودرو نیز به مایع مورد نظر احتیاج دارند که مایع ترمز به همراه مایع خنک کننده و روغن هیدرولیک و شیشه پاک کن جلو از سایر موارد هستند وهمیشه بررسی کنید که مایع در حد توصیه شده حداقل و حداکثری خود در مخازن مربوطه قرار داشته باشد.
بازرسی و نگهداری باتری
باتری خود را در وضعیت خوب بخصوص در فصول سرد نگه دارید و به بررسی شاخص‌های رنگی نمایش درامده باتری خود بپردازید که اگر در این مورد شک دارید از مکانیک خود بپرسید و سیم‌های متصل به آن باید کاملا محکم و تمیز وبدون خوردگی باشند و از قلم موی سیمی‌برای تمیز کردن آنها را دریافت کنید.

1288377437825_WIDESCREEN
بازرسی و جایگزینی فیلتر هوای مستعمل
ذرات ناخواسته جذب فیلتر هوای ورودی به سیستم موتور می‌شوند و برخی حشرات و یا برگ نیز جذب فیلتر می‌شوند که می‌توانند به راحتی مانع ورود هوا به موتور شما شوند و شما می‌توانید با بازرسی و بررسی با تعویض راحت فیلتر هوا به جریان یافتن بهتر هوا در داخل موتور خود کمک شایانی کنید.
چک کردن تسمه‌ها و دینام
دینام و تهویه مطبوع کمپرسورو پمپ فرمان و خنک کننده پمپ موتور از طریق یک سری قرقره وکمربند با هم در ارتباط هستند که البته در خودروهای جدید تنها یک کمربند وجود دارد و شما بررسی کنید که آیا کمربند خوب و محکم است و از نظر ظاهری نیز دچار ایراد نباشد و از ترک نداشتن و سایر عیوب آن نیز مطمئن شوید که به طور یقین فراموش نخواهید کرد که در زمان خاموش بودن موتوربه انجام این بررسی اقدام کنید که البته باید قبل از ان متوجه ناهنجاری و یا خوب کارکردن موتورنیزشده باشید.
موتورشویی
هر چند موتورشویی یک ضرورت نیست ولی کار شما را برای شناسایی نشت روغن و یا نشت مایعات کاملا آسان تر می‌کند زیرا در هنگام بازرسی در حالت کثیف بودن موتور نه تنها شما موفق به کشف نشتی نخواهید شد بلکه یکی از مشتریان مورد علاقه مکانیک‌ها نیز خواهید شد.
بازرسی وجایگزینی لامپ‌های سوخته
لامپ‌های خودرو در فرمت و اندازه‌های مختلف در سرتاسر خودرو شما پخش شده اند که به نوردهی در داخل و خارج خودرو اقدام کرده و کمک شایانی به شما در شب می‌کنند.
هر چند دسترسی به برخی از انان بسیار سخت است ولی برخی موارد را نیز می‌توان به راحتی تعمیر و تعویض کرد که چراغ جلو و عقب از جمله این موارد است و مشاهده مکررو و یا پرسش از دوستان می‌تواند در دانستن عیوب آنان به کمک شما بیاید تا اینکه پلیس بخواهد شما را به خاطر آن جریمه کند.
نگه داری بدنه
اگر می‌خواهید خودرو شما دارای عمر طولانی باشد شما باید بدنه انرا از هر گونه زنگ زدگی و خراب شدن زود رس رنگ نگاه داری کنید.
توصیه می‌شود از مواد و محصولات با کیفیت برای شستشوی بدنه خودرو خود استفاده کنید و با روغن‌های مخصوص بدنه خودرو را براق کرده ودر شرایط خوبی نگاه داری کنید.
شما حتی می‌توانید برای صرفه جویی در آب از محصولات شست و شویی استفاده کنید که احتیاجی به آب ندارند.
چک کردن و جایگزینی برف پاک کن شیشه جلو خودرو
برف پاک کن شیشه جلو برق و سایر موارد باقیمانده بر روی شیشه جلو را به کناری نهاده تا خودرو شما دارای یک نمای روشن تر و امن تر از جاده پیش رو باشد و با توجه به فصول و همچنین داشتن بهره وری بیشتر شما باید در هر سال آنان را جایگزین کنید که البته عاقلانه نیست تا زمانی که بیش از حد فرسوده شده باشند صبر کنید.

1288377437864_WIDESCREEN
چک کردن فشار لاستیک‌ها
باد به اندازه کافی در درون لاستیک‌ها باعث فشار کمتری بر روی موتور می‌شود که فشار خیلی کم مصرف سوخت را افزایش می‌دهد و لاستیک‌ها زودتر می‌پوسند و البته فشار باد توصیه شده معمولا اطلاع رسانی می‌شود که می‌تواند به بهره وری سوخت شما نیز کمک کند.
چک کردن وضعیت آج‌های لاستیک
به گزارش خودروسازی، لاستیک مسئول اصلی برای ثبات و حفظ وضعیت خودرو است و شیار به اندازه کافی باید عمیق باشد تا در زمستان دارای شرایط مطلوبی برای کنترل خوب بر روی برف و یخ باشد.

کد خبر 39558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha