کد خبر 39722
۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۲
خودمختارهایی که به زودی می آیند

پرشین خودرو: این یک گالری از وسایل نقلیه خودمختاری است که در آینده ای نه چندان دور در خیابان ها و در اطراف خود خواهیم بود که البته در بین سازندگان نام غول فناوری گوگل نیز به چشم می خورد.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از خودروسازی، رانندگی در یک مسیر زیبا در یک روز ریبا و لذت بردن از این مناظر برای رانندگانی که در ترافیک گیر افتاده اند چندان امکان پذیر نیست و یا رانندگی در یک اب و هوای بد دردسرهای خاص خودروش را دارد.

پژوهش در مورد سیستم‌های مستقل رانندگی در سال ۱۹۷۷ اغاز شد و در حال حاضر فناوری‌های روز بسیار به تحقق این امر نزدیک شده اند.

1288378011017_WIDESCREEN

Rinspeed XchangE

توسعه داده شده توسط شرکت سوئیسی Rinspeed که این مدل مفهومی‌بر اساس خودرو تمام الکتریکی تسلا اس بنا شده است که می‌توان صندلی‌های جلو را به سمت عقب برای آسایش سرنشینان توسعه داد و مسافران می‌توانند برنامه‌های تلویزیونی مورد علاقه خود را در صفحه نمایش ۳۲ اینچی خودرو تماشا کنند و در ضمن می‌توانند مطمون باشند که رایانه  خودرو آنان را به سلامت به مقصد می‌رساند.


Google Prius

Google Prius

از اکتبر سال ۲۰۱۰، گوگل سیستم خودمختار رانندگی را بر روی چندین مدل مختلف نصب و آزمایش کرده است و ناوگان این غول دنیای جستجو در حال حاضر در یک سفر ۸۰۰ هزار کیلومتری در کالیفرنیا در حال تست و آزمایش در شرایط متفاوت جاده ای هستند که صاحب آن یکی از جدیترین بازیگران در این عرصه است.


Google Lexus RX 450h

Google Lexus RX 450h

سیستم رانندگی خودمختار که توسط گوگل خلق و ارایه شده است و در حال حاضر توسط خودرو هیبریدی  Lexus RX 450h مورد آزمایش قرار گرفته است که در راستای یکی از اهداف اصلی گوگل در مورد مطالعه رفتار خودرو‌های تمام چرخ محرک و در شرایط مختلف  جاده ای بوده است.


Google Prototype

Google Prototype

در ماه می‌۲۰۱۴، گوگل از نخستین خودرو الکتریکی خودمختار ساخت خود رونمایی کرد که در مراحل بسیار ابتدایی به سر می‌برد و این خودرو جمع و جور کامل شهری توسط تیم تحقیقات و مهندسین گوگل طراحی شده است و حداکثر سرعت آن نیز ۴۰ کیلومتر در ساعت بوده و شما در داخل کابین آن اثری از فرمان یا پدال ترمز یا گاز نمی‌بینید.


Cadillac Super Cruise

Cadillac Super Cruise

خودروساز آمریکایی جنرال موتورز می‌خواهد تا یک سیستم رانندگی خودمختار را در کادیلاک جدید خود تا قبل از سال ۲۰۱۷ ادغام کند که سیستم مذکور سوپرکروز نام دارد که این بدان معنی است که در برخی مواقع به توجه انسان نیز نیاز داد تا با مداخله انسان این سیستم نیمه خودمختار باشد و در ضمن این خودرو برای مقابله با شرایط مختلف جاده ای طراحی و توسعه داده شده است.


Audi TTS Pikes Peak

Audi TTS Pikes Peak

آئودی بدون شک ثابت کرده است که در بخش تحقیقات در زمینه خودروهای مستقل یکی از نیروهای اثرگذار است که یکی از این پروژه‌ها مدل TTS   است که توانسته است در ارتفاع ۱۴ هزار فوتی مسافت ۲۰ کیلومتری را بپیماید.


Audi RS7

Audi RS7

خودروساز آلمانی در ضمن از فناوری رانندگی خودمختار خود در یک خودرو مسابقه ای RS7 در پیست مسابقات‌هاکنهایم رونمایی کرده است که البته نباید انتظار داشته باشید که به این زودی‌ها بر پشت رول آن قرار گیرید.


Renault Next Two

Renault Next Two

این مدل که بر اساس پلتفرم خودرو تمام الکتریکی Renault Zoé بنا شده است قرار است در سال ۲۰۲۰ وارد ناوگان حمل و نقل شوند که البته این تاریخی است که توسط رئیس رنو بیان شده است که البته طبق قوانین اتحادیه اروپا حداکثر سرعت این خودروها ۳۰ کیلومتر در ساعت است.

در این خودرو شاهد مواردی همچون سنسورهای اولترا سونیک ، دوربین جلو و دوربین واقعیت افزوده هستیم که به این موارد باید دوربین عقب ؛ آنتن وای فای،ئ راه یاب ماهواره ای و سیستم کنترل الکترونیکی را افزود که  صفحات نمایش و ویدیو کنفرانس نیز از جمله امکانات داخل کابین است.


Volvo Drive Me

 Volvo Drive Me

سیستم درایو می‌ولوو که یک برنامه ابتکاری است در دسامبر سال ۲۰۱۳ معرفی شده است که حدود هزار سفر در یک منطقه ۵۰ کیلومتری در گوتنبرگ سوئید انجام داده است که وسایل نقلیه با این فناوری در سفر به خیابان‌های شهر و تطبیق خود با ترافیک و تعیین سرعت منتاسب در هر وضعیت در حال توسعه هستند و این شرکت بسیار امیدوار است که در سال ۲۰۲۰ این پروژه را به تولید تجاری برساند.


Mercedes Benz VaMoRs

Mercedes Benz VaMoRs

اپر چه اولین وسیله نقلیه مستقل واقعی در سال ۱۹۷۷ و توسط سوکوبا در ژاپن انجام د ولی این ون مرسدس بنز خودروساز آلمانی بوده است که از این لحاظ در دنیا پیشگام به حساب می‌آید و در دهه ۸۰ توانست ۱۰۰۰ کیلومتر را بدون نظارت استاد آلمانی ارنست دیکمن و تیم او و با سرعت بالای ۱۷۷ کیلومتر در ساعت انجام دهد.


Nissan Leaf

Nissan Leaf

این خودرو تمام الکتریکی نیسان یک معجون از فناوری‌های روز و امکانات فوق العاده است که از جمله این موارد می‌توان به دوربین‌ها و رادارهای لیزری اشاره کرد که همگی به خدمت رانندگی خودمختار درآمده اند.


Navia

Navia

این فناوری خودرو کاملا خودمختار و برقی در حال حمل و نقل در بین نقاط مختلف از جمله هتل‌ها، فرودگاه‌ها و غیره در شهرهای بزرگ است که دارای ظرفیت تا ۸ نفر است.

کد خبر 39722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha