تثبیت تعرفه واردات خودرو برخلاف مصالح مصرف‌کنندگان است

پرشین خودرو: در حالی که معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از پیشنهاد این وزارتخانه برای تثبیت تعرفه واردات خودرو در سال آینده خبر داده است یک کارشناس صنعت خودرو این اقدام را برخلاف مصالح مصرف‌کنندگان می‌داند.

به گزارش «پرشین خودرو»، علی خاکساری اظهار کرد: برای بهبود عملکرد خودروسازان نیازمند کاهش تعرفه واردات خودرو در سال آینده هستیم. وی با بیان این‌که متاسفانه بالا بودن تعرفه واردات خودرو موجب ایجاد انحصار به نفع خودروسازان داخلی شده است، خاطرنشان کرد: انحصار باعث شده خودروسازان محصولات مربوط به سه دهه پیش را همچنان تولید کرده و با قیمت‌های بالا تحویل مصرف‌کنندگان دهند. این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: این در حالی است که اگر در سال‌های گذشته تعرفه واردات خودرو در حد مناسبی کاهش می یافت انحصار خودروسازان داخلی کمتر شده و این شرکت‌ها مجبور می‌شدند در راستای افزایش کیفیت و کاهش قیمت محصولات خود اقدام کنند. وی افزود: در حال حاضر خودروسازان توجهی به منافع مصرف‌کنندگان ندارند زیرا ممطمئن هستند هر چه تولید کننده به فروش می رسد بنابراین برای رفع این مشکل چاره‌ای جز کاهش واردات خودرو در سال آینده وجود ندارد. خاکساری با بیان این‌که خودروسازان هزینه‌های سربار زیادی داشته و سوء مدیریت نیز باعث رشد هزینه‌های تمام شده تولید خودرو در کشور شده است تصریح کرد: کاهش تعرفه موجب می‌شود این شرکت‌ها هزینه‌های غیر لازم و بعضا ناشی از سوء مدیریت خود را کاهش داده و در راستای رقابت پذیری با خودروسازان خارجی حرکت کنند. این کارشناس صنعت خودرو اظهار کرد: متاسفانه حفظ تعرفه واردات خودرو با توضیح حمایت از صنعت داخلی صورت می‌گیرد اما عملا این هدف محقق نشده و تنها دستاورد تعرفه بالا تنبل شدن خودروسازان داخلی و ادامه روند نامناسب فعالیت آن‌ها بوده است. به گزارش ایسنا، هم اکنون تعرفه واردات خودروهای با حجم موتور پایین و متوسط معادل 40 درصد و با حجم موتور بالا معادل 55 درصد است.
کد خبر 39809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
    0 0
    خیلی خوبه که تعرفه ها کمتر بشه و برای من که مصرف کننده هستم می تونم ماشین بهتری بخرم و در ضمن میشه از همین مورد استفاده کرد و به خارجی ها گفت که موقعیت را از دست ندهند
  • + ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    در متن یک کلمه در خط آخر پاراگراف سوم جا افتاده: کاهش تعرفه واردات نه کاهش واردات