کد خبر 39868
۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۳
شکایت خودروساز بریتانیایی از چین

پرشین خودرو: رالف اسپت، مدیرعامل شرکت بریتانیایی رنجرور تایید کرد که به مقامات چینی بابت سرقت اموال فکری و ساخت یک مدل خودرو مشابه رنجرور مدل "ایواک" شکایت خواهد کرد.

به گزارش «پرشین خودرو»، خودروی "لند-ویند X7"، شباهت زیادی به رنجرور ایواک دارد و روز 19 نوامبر 2014 این خودرو در نمایشگاه گوانگجو چین رونمایی شد. 

رنجرور ایواک 40 هزار پاند قیمت دارد، در حالیکه مشابه چینی آن حدود 14 هزار پاند است. این خودروی چینی مجهز به موتوری به قدرت 188 اسب، 2 لیتری، توربوشارژ و چهار سیلندر است.
اسپت گفت: "این واقعیت که کپی برداری در چین رایج است بسیار ناراحت کننده می باشد. این یک اصل است که نباید نقض شود. مالکیت فکری این کالا به شرکت جاگوار لندرور تعلق دارد، و با زیرپا گذاشتن آن مقررات بین المللی نقض شده است."

"ما در سرمایه گذاری مشترک خود در خودروی "شری" بشدت در بازار چین فعال هستیم. این بر اساس یک برنامه تجاری است، به ما اجازه می دهد تا بر اساس یک قیمت معین به اهداف فروش خود برسیم. هر آسیبی به سوددهی این کارخانه می تواند این برنامه ها را بهم بریزد."
به گزارش عصر خبر، شرکت خودروسازی لند-ویند از سرمایه گذاری مشترک دو شرکت معتبر خودروسازی چینی به نامهای "چانگان اُتو" و "جیانلینگ موتورز" تاسیس شده است. این دو شرکت همکاری گسترده ای با خودروسازان بین المللی دارند.

 

کد خبر 39868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha