کد خبر 40623
۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۱
انتشار جزئیات فناوری جدید جگوار

پرشین خودرو: خودروساز بریتانیایی جگوار لندرور جزئیات بیشتری را از فناوری ’۳۶۰ Virtual Urban Windscreen’ منتشر نمود.

به گزارش «پرشین خودرو»، نخستین تصاویر از فناوری مذکور در ابتدای سال جاری میلادی تحت عنوان Land Rover Discovery Vision concept منتشر شد ولی به نظر می‌رسد با بروز رسانی جدید دیگر باید منتظر یک نمای ۳۶۰ درجه نیز باشیم.

JLR_UrbanWindscreen_FollowMeGhostCar and Transparent pillars_01

بدین ترتیب شاهد فناوری صفحه نمایش بکار رفته در داخل ستون هر خودرو هستیم که این صفحه نمایش به طور زنده تصاویر دریافتی را از دوربین‌های بیرونی و از زوایای مختلف از جمله نقطه‌های کور به نمایش می‌گذارد و با محو کردن ستون‌ها امکان تمرکز بیشتری را بر روبرو بخصوص با سیستم منحصر به فرد تمایز عابرین می‌دهد.
جگوار لندرور اعلام کرده است که این فناوری این امکان را می‌دهد که دوچرخه سواران و عابرین پیاده نیز امکان دیدن توسط سیستم و راننده را داشته باشند و هنگامی‌که راننده سر خود را می‌چرخاند سیستم به صورت اتوماتیک ستون سمچ و یا راست را شفاف و قابل دیدن می‌کند.
در ضمن این سیستم مجازی با قابلیت اتصال به سرویس‌های ابری امکان دریافت اطلاعات مانند تعداد پارکینگ‌ها و پارکینگ‌های نزدیک و در دسترس و همچنین قیمت‌های سوخت را در جایگاه‌ها به اطلاع رانندگان و سایر سرنشینان می‌رساند.
این سیستم به خاطر اینکه راننده دید بسیار خوبی به اطراف دارد حتی می‌تواند مسیر و موقعیت چرخ‌های جلو را نیز دریابد و از همین روی رانندگی بسیار آسان تری را در پیش روی دارد.

land-roverbonnet-22

این شرکت در حال توسعه فناوری ‘Follow-Me Ghost Car Navigation’ نیز است که با ردگیری مسیر‌های پیش روی راننده به صورت مجازی او را به مسیر مورد نظر هدایت می‌کند و در ضمن خودروهای نزدیک و در روبروی راننده را به طور نامحسوس تحت نظر گرفته و با خلق یک خودرو مجازی راننده را به مسیر مورد نظر هدایت کرده و در ضمن او را برای هر پیشامد احتمالی آماده می‌کند.
دکتر ولفانگ اپل مدیر عامل بخش تحقیق و توسعه جگوار فناوری ستون‌های شفاف را در اوضاع و احوال امروزه شهرها بسیار مفید دانست.
او در این مورد می‌گوید:” رانندگی در خیابان‌های شهر می‌تواند تجربه ای استرس زا باشد ولی تصور کنید قادر به رانندگی در سراسر شهر بدون نیاز به نگاه کردن به علائم جاده و یا تلاش برای پیدا کردن فضای پارکینگ هستید که بدین رتتیب یک رانندگی لذت بخش انتظار شما را می‌کشد”.
او در ادامه می‌گوید:” می‌خواهیم همه این اطلاعات بر روی صفحه نمایش و در راستای خط چشم او باشد تا راننده دیگر در جستجوی اطلاعات نباشد تا مجبور شود چشم از سطح جاده بردارد”.

به گزارش خودروسازی، برند بریتانیایی در ضمن اعلام کرده است ممکن است در نسخه نهایی این فناوری برخی از ویژگی‌ها حذف و یا حتی ویژگی‌هایی جدیدی نیز افزوده گردند که به هر حال یک دورنمای بسیار خوب از یک رانندگی ایمن را در پیش روی خریداران محصولات این شرکت قرار می‌دهد.

کد خبر 40623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha