کد خبر 40749
۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۴
خاص ترین خودروهای آقای جیمز باند!

پرشین خودرو: به بهانه معرفی فیلم جدید جیمز باند و خودروی خاص و استثنایی وی که قرار است سال آینده آماده نمایش شود و در ادامه مروری بر روی محبوب‌ترین خودروهای استفاده شده در سری فیلم‌های جیمز باند از ابتدا تا کنون خواهیم داشت.

به گزارش «پرشین خودرو»، دنیل کریگ که در حال حاضر نقش جاسوس معروف را در سری جدید فیلم‌های جیمز باند بازی می‌کند قرار است در آخریم فیلم از سری فیلم‌های جیمز باند با یک استون مارتین DB10 ظاهر شود. سم مندز که کارگردانی قسمت جدید فیلم جیمز باند با نام Spectre را بر عهده دارد نیز در طراحی این استون مارتین DB10 که به طور ویژه و اختصاصی برای بیست و چهارمین فیلم از سری فیلم‌های جیمز باند ساخته شده نقش داشته است.
درواقع استون مارتین DB10 فیلم جدید جیمز باند تنها یکی از خودروهای معروف استفاده شده در این سری فیلم‌های پرطرفدار در طی 50 سال گذشته است. خودروهایی که بسیارشان بواسطه همین حضور در سری فیلم‌های جیمز باند حتی به مدت کوتاه توانسته‌اند معروف و محبوب بشوند.
به بهانه معرفی فیلم جدید جیمز باند و خودروی خاص و استثنایی وی که قرار است سال آینده آماده نمایش شود در ادامه مروری خواهیم داشت بر روی محبوب‌ترین خودروهای استفاده شده در سری فیلم‌های جیمز باند از ابتدا تا کنون.

با وجود اینکه در کتاب اصلی یان فلمینگ نویسنده داستان، خودروی جیمز باند یک بنتلی بوده است، اما معروف‌ترین و محبوب‌ترین اتومبیل جیمز باند در سری فیلم‌های به نمایش درآمده تاکنون استون مارتین DB5 است. استون مارتین DB5 برای اولین در سال 1964 و در فیلم انگشت طلایی جیمز باند ظاهر شد و یک شبه به محبوبیت زیادی دست پیدا کرد. در حقیقت DB5 چندین بار در فیلم‌های جیمز باند ظاهر شد و نزدیک به 50 سال بعد استون مارتین DB5 معروف برای بار دیگر در فیلم Skyfall در سال 2012 حضور پیدا کرد.

در کنار استون مارتین DB5، خودروی Volante تقویت شده با موتور V8 یکی دیگر ارز خودروهای محبوب فیلم‌های قدیمی جیمز باند بود. در آن زمان تیموتی دالتون نقش جیمز باند را بر عهده داشت. Volante اصلی استفاده شده در فیلم یک نسخه روباز بوده که بعدها مدل کوپه آن نیز مورد استفاده قرار گرفت.

بعد از دوران محبوبیت ب ام و در دهه 90 میلادی، جیمز باند با یک استون مارتین جدید در سال 2002 بازگشت. استون مارتین جدید جیمز باند مدل Vanquish بود. که پیرس برازنان رانندگی آن را در فی‌ام روزی دیگر بمیر بر عهده داشت. بعد از آن دنیل کریگ سوار بر استون مارتین DBS با موتور V12 در سری فیلم‌های جیمز باند شد که بدون شک می توان آن را یکی از زیباترین خودروهای باند در نظر گرفت. حتی نسخه آسیب دیده آن در فیلم Quantum of Solace نیز همچنان پرطرفدار است.

بعد از استون مارتین DB5 خودروهای دیگری وارد فیلم‌های جیمز باند شدند که تویوتا 2000GT یکی از آن‌ها بود. تویوتا 2000GT در زمان خود یک کوپه بود اما تهیه کنندگان فیلم "تنها دوبار زندگی می کن" یک مدل روباز از این خودروی خاص را در سال 1967 سفارش دادند. تنها دلیل این کار این بود که‌شان کانری باریگر در داخل این خودرو جا نمی‌شد!

بعد تویوتا 2000GT یک فورد موستانگ Mach 1 مدل 1971 برای فیلم جدید جیمز باند با عنوان الماس ها جاودانه‌اند مورد استفاده قرار گرفت.

به گزارش بازار خبر، اواخر دهه 90 میلادی و اوایل دهه اول قرن 21 خودروهای ب ام و حضور پر رنگی در فیلم‌های جیمز باند داشتند. از معروف‌ترین ب ام و هایی که در سری فیلم‌های جیمز باند خضور داشتند می‌توان به مدل Z8 در سال 1998 در فیلم دنیا کافی نیست و مدل Z3 در سال 1995 در فیلم چشم طلایی اشاره کرد. در مدل Z8 مورد استفاده در فیلم جیمز باند تغییراتی در بدنه صورت گرفته و آن را مجهز به اسلحه و موشک انداز کرده بود.
 

 

کد خبر 40749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha