کد خبر 40807
۱ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۶
خودروهای ژاپن قابل اطمینان ترینند؟

پرشین خودرو: به هر حال همیشه خودروهای ژاپنی در نظر خریداران فاکتورهایی همچون قابلیت اطمینان و مصرف بهینه دارند ولی به نظر شما آیا این خودروها واقعا قابل اطمینان هستند.

به گزارش «پرشین خودرو»، خودروسازان ژاپنی از جمله تویوتا، لکسوس، هوندا و آکورا اغلب به عنوان سازندگان خودروهایی با عمر بالا و قابل اطمینان شناخته شده اند ولی به نظر شما آیا تمامی‌خودروهای ژاپنی قابلیت اطمینان فوق العاده دارند؟.
مرکز خدمات و سرویس رسانی مرسدس به طور سنتی به همراه تویوتا و هوندا از نظر قابلیت اطمینان همیشه پیشرو بوده اند و معاون پژوهشی موسسه بررسی کیفیت و کمیت خودروها J.D.Power به عنوان مثال اعلام کرده است که تویوتا در ۱۸ سال گذشته بیش از ۱۵ بار به عنوان خودروساز باکیفیت اعلام شده است.

toyota-service-center
البته استیونس مدیر اجرایی موسسه مذکور توضیح می‌دهد که فاصله خودروسازان ژاپنی با سایر خودروسازان به حداقل رسیده است و در سال جاری دایملر و جنرال موتورز توانسته اند خود را در رده سوم و چهارم جای دهد و به نظر می‌رسد خودروسازان ژاپنی دچار لغزش شده اند.
استیونس به این موضوع اعتقادی نداشته ولی می‌گوید برندهای غیرژاپنی در حال افزایش کیفیت و قابلیت اطمینان خود هستند که به صورت یک اصل کلی در حال بهبود خود هستند که از همین روی از ۱۵۵ مشکل فنی و الکترونیکی در هر ۱۰۰ وسیله نقلیه اکنون تعداد مشکلات به ۱۳۳ مشکل در هر ۱۰۰ وسیله نقلیه در سال ۲۰۱۴ رسیده است.
گزارش مصرف کنندگان نیز تا حدودی این امر را تایید می‌کند ولی هنوز هم برند ژاپنی با رهبری قوی خود قابل اطمینان ترین وسایل نقلیه خودرو از نظر مصرف کنندگان هستند که در ۴ رتبه نخست تویوتا، لکسوس، مزدا و هوندا قرار گرفته اند که بدین ترتیب با اطمینان ترین خودروها از نظر مصرف کنندگان هستند.

scion-xb
اگر شما یک نگاه کامل به این لیست بیندازید در حدود ۹۲ درصد از لیست از خودروسازان ژاپنی تشکیل شده است.
آنیتا لام از موسسه گزارش مصرف کنندگان در این مورد می‌گوید:” به طور کلی تولید کنندگان ژاپنی وسایل نقلیه با قابلیت اعتماد بسیار بالا را تولید می‌کنند به ویژه محصولات لکسوس و تویوتا ولی این بدان معنی نیست که همه مدل‌های ژاپنی قابل اعتماد هستند”.
بنا بر گزارش این موسسه نیسان و بازوی لوکس سازش اینفینیتی بنا بر آخرین گزارش‌ها دارای نمره متوسط در قابلیت اطمینان بوده و حتی خودرو سدان Q50 و کراس اوورQ60 دارای مشکلات فنی بسیاری بوده اند.
این در حالی است که دو خودرو با قابلیت اطمینان بسیار بالا همچون TL و TSX از خط تولید این شرکت خارج شده اند و سدان تازه معرفی شده RLX و شاسی بلند MDX بنا بر تحقیقات در آزمون‌های کیفیت سنجی نتوانسته اند نمرات لازم را کسب کنند.
آنیتا در این مورد می‌گوید: ” البته ممکن است شانس با خودروسازان ژاپنی همراه باشد ولی تویوتا و لکسوس هیچ وقت دچار لغزش کیفیت نبوده و به عنوان ستاره‌های لیست به خود نمایی می‌پردازند”.
به هر حال این شرکت‌ها در حال تلاش برای ساخت خودروهایی با کیفیت بالا به جای افزودن فاکتور هیجان به خودروهای خود هستند و این یکی از دلایلی است که آنها یم توانند به این قابلیت اطمینان بالا برسد و از همین روی در معرفی فناوری‌های جدید به آرامی‌و بعد از تثبت و اطمینان از ایمن بودن آنها اقدام به کار بردن در محصولات خود می‌کنند.

Mercedes-Service-Center
به عنوان مثال تویوتا هنوز هم در حال ساخت خودروهایی با سیستم انتقال قدرت ۴ سرعته اتوماتیک است و این یکی از دلایلی است که با اطمینان از کیفیت محصول به ندرت یک تغییر شدید در محصولات خود در طی چند سال به وجود می‌آورند.
البته همیشه اوضاع بر وفق مراد تویوتا نبوده و به عنوان مثال تویوتا توندرا که برنده عنوان قابل اعتماد ترین کامیون وانت است ولی فاقد بسیاری از ویژگی‌های رقابتی خودروهایی در این کلاس است و سیون ایکس بی که یکی از قابل اعتماد ترین خودروها است از ویژگی‌هایی همچون سیستم سوخت اقتصادی بسیار ضعیف و غیر اقتصادی و سیستم انتقال قدرت ضعیف رنج می‌برد.
و در طرف مقابل خودروسازان دیگر از معرفی و طراحی یک مدل جدید تا به بازار روانه کردن ان در همان سال اقدام می‌کنند که باعث سردرگمی‌خریداران برای قابل اطمینان بودن می‌شوند در حالی که خودروسازان زاپنی با حوصله و سرعت لاکپشتی در حال توسعه محصولات خود هستند.
به دنبال محصولات ژاپنی برویم؟
تویوتا کمری با بیش از ۲۰۰۰ قطعه جدید هنوز هم یک خودرو اسپرت و با رانندگی لذت بخش است که آخرین نسل آن در سال ۲۰۰۷ معرفی و عرضه شده است که اگر چه نسخه جدید موتور با سیستم تزریق مستقیم عرضه شده و از یک سیستم حدید انتقال قدرت CVT نیز بهره می‌برد و این به وضوح نشان می‌دهد که با ایجاد محدودیت در تغییر و تنحول محصولات به حفظ قابلیت اطمینان بالا کمک می‌کنند.
خودروسازان دیگری با حفظ سرعت آهسته در اتخاذ روندهای جدید تغییرات بسیار اندکی نسبت به شرکت‌های مشابه داشته و به تقیوت قابلیت اطمینان خود اقدام می‌کنند و علاوه بر این پول و انرژی خود را به جای رها کردن محصولات قدیمی‌و ایجاد یک خودرو جدید در توسعه مدل‌های فعلی صرف می‌کنند.

camry_rdax_646x396
به گزارش خودروسازی، به هر حال اگر دنبال خرید خودروهایی با قابلیت اطمینان بسیار بالا و بازدهی خوب هستید به طور یقین اولین گزینه پیشنهادی ما به شما محصولات ژاپنی است و اگر به دنبال خرید خودروهایی با رانندگی هیجان انگیز و فناوری روز هستید ما به شما محصولات غیر ژاپنی را توصیه می‌کنیم که البته دیگر باید قابلیت اطمینان را تا حدودی به فراموشی سپارید.

کد خبر 40807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کریم ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
    0 0
    با سلام کاملا با نظر نویسنده موافقم.ممنون ازاطلاع رسانی شما