کد خبر 40819
۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۴
سهم بنزین در هرینه های سالانه

پرشین خودرو: از نظر درصد درامد سالانه ای که صرف هزینه‌های سوخت می‌شود، کشور آفریقای جنوبی بدترین وضعیت را در بین کشورهای دیگر دارد.

به گزارش «پرشین خودرو»، تا به حال به این مسئله توجه کرده‌اید که چه مقدار از درآمد شما سالانه صرف هزینه های سوخت خودرویتان می‌شود؟

قیمت سوخت در کشورهای مختلف متفاوت است و همین‌طور ارزش پول و میزان درآمد و قدرت خرج کردن مردم کشورهای مختلف نیز متفاوت است.

بنابراین می‌توان چنین نتیجه گیری کرد که کم بودن قیمت سوخت در یک کشور صرفاً به معنی توانایی بیشتر مردم آن کشور به خرید سوخت نیست.

در این میان از نظر درصد درامد سالانه ای که صرف هزینه‌های سوخت می‌شود، کشور آفریقای جنوبی بدترین وضعیت را در بین کشورهای دیگر دارد.

با وجود اینکه قیمت هر گالن (معادل 3.7 لیتر) بنزین در آفریقای جنوبی معادل 4.6 دلار است، مردم این کشور سالانه بیش از 5 درصد از حقوق خود را صرف هزینه‌های سوخت می‌کنند.

کشورهای قبرس و مکزیک هرکدام با 3.6 و 3.4 درصد از میزان حقوق سالانه که صرف بنزین می‌شود رتبه‌های دوم و سوم را در دنیا به خود اختصاص داده‌اند.

در میان کشورهای جهان، نروژ در حال حاضر گران‌ترین بنزین را دارد.

قیمت هر گالن بنزین در این کشور نزدیک به 10 دلار است با این وجود نروژی ها سالانه تنها 0.66 درصد از میران حقوق خود را صرف هزینه های سوخت خودروهایشان می‌کنند.

آمریکا نیز در این لیست رتبه دهم را به خود اختصاص داده است.

طبق این آمار، هر فرد آمریکایی به طور متوسط در سال نزدیک به 2.3 درصد از حقوق خود را صرف هزینه‌های سوخت می‌کند.


به گزارش بازار خبر، قیمت بنزین در ماه‌های اخیر به دلیل کاهش شدید قیمت نفت به طور میانگین در حدود 7.2 درصد در نقاط مختلف دنیا کاهش داشته است.

در نمودار زیر آمار دیگر کشورها را نیز مشاهده می‌کنید.


کد خبر 40819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha