منافع اجرایی شدن طرح ورود خودرو توسط نمایندگی‌های رسمی

پرشین خودرو: رییس سازمان توسعه تجارت گفت: طرح واردات خودرو توسط وارد‌کنندگان رسمی، بازار خودرو را تحت الشعاع قرار نمی‌دهد چون با ثبت سفارش‌هایی که در شش ماهه صورت گرفته بازار تعدیل ‌شده و بهم نمی‌ریزد.

به گزارش«پرشین خودرو»، ولی‌الله افخمی‌راد - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت - با اشاره به جلسه شب گذشته واردکنندگان خودرو با معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: جو عمومی وارد‌ات رسمی نسبت به دستور وزیر مبنی بر اجرایی کردن طرح ورود خودرو توسط نمایندگی های رسمی مثبت بوده و آنها هم با این طرح موافق هستند. وی اظهار کرد: یکی از ایرادات وارده بر سیستم قبلی مبنی بر واردات خودرو توسط اشخاص حقیقی این بود که هرکسی می‌توانست اقدام به واردات خودرو کند که این موضوع مشکلاتی را ایجاد می‌کرد. وی درباره ضرورت اجرای این طرح گفت: برای اینکه خودروهای وارداتی که به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد از بعد تامین قطعات و ارایه خدمات پس از فروش، با مشکل مواجه نشوند، وزیر صنعت بر تدوین دستورالعملی برای ساماندهی واردات خودرو تاکید داشت. منافع اجرایی شدن طرح ورود خودرو توسط نمایندگی‌های رسمی افخمی راد با اشاره به طرح ورود خودرو توسط نمایندگی‌های رسمی گفت: منفعت اجرای این طرح هم برای مصرف‌کننده است که حقوق‌شان حفظ شود چون از گارانتی و خدمات پس از فروش بهره مند می‌شوند. وی در عین حال بیان کرد: اجرایی شدن این طرح برای دولت نیز منفعت دارد که می‌تواند مطالبات خود را از طریق واردات خودرو ساماندهی کند. معاون وزیر صنعت ادامه داد: با ورود خودرو توسط وارد‌کنندگان رسمی خدمات پس از فروش نیز بهتر انجام می‌شود. ورود ۳۰ درصد از خودروهای وارداتی توسط نمایندگی‌های رسمی وی با بیان اینکه طبق آمارهای رسمی، حدود ۳۰ درصد از خودروهای وارد شده به کشور، از سوی نمایندگی‌های رسمی انجام می‌شود گفت: ۷۰ درصد واردات از سوی افرادی انجام می‌شود که نمایندگی رسمی ندارند. وی در عین حال تاکید کرد: دارندگان مجوز نمایندگی رسمی باید نسبت به ارایه خدمات پس از فروش و راه اندازی سیستم های مرتبط با آن، تامین قطعات و راه اندازی انبار قطعات و پشتیبانی از مشتری اقدام کنند. به گزارش ایسنا، افخمی راد بیان کرد: با اجرای این مصوبه وارد کنندگان رسمی نیز متعهد می‌شوند که نیاز بازار را تامین کنند ونمایندگان رسمی خودروهای خارجی باید ضوابط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان را رعایت کنند.که تا بر سر شرایط نرخ گذاری و رعایت آن، به توافق برسند.
کد خبر 42240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اریایی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    3 0
    این وسط فقط مردم ضرر میکنن به قول شما حالا که 30 درصد توسط نمایندگی ( هیچ شرکت خارجی در ایران نماینده رسمی ندارند) چون در این صورت نیازی به دریافت اضافه از 10 تا 30 میلیون بابت گارانتی نبود.وضعیت قیمت این هست وای به روزی که انحصاری بشه