کد خبر 42251
۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۶
جشنواره ملی خلاقیت برگزار می شود

پرشین خودرو: جشنواره ملی خلاقیت و کارآفرینی راهکار با حضور کارآفرینان قطار جادویی و حمایت اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی و در مشهد مقدس برگزار می شود.

به گزارش «پرشین خودرو»، نشست خبری سومین قطار جادویی و دومین جشنواره ملی خلاقیت و کارآفرینی راهکار با حضور جمعی از خبرنگاران در مرکز رشد دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب برگزار شد.
در ابتدای نشست علی زارعی مدیرعامل موسسه رشد خلاقیت نوآوران جوان با اعلام آمار نگران کننده ای از رشد نرخ بیکاری جوانان گفت: رییس مرکز آمار ایران در روزهای اخیر نرخ بیکاری جوانان 15 تا 22 سال را بیش از 20 درصد اعلام نموده در حالیکه نرخ بیکاری معمول جامعه حدود 10 درصد است و این نشانگر آنست که در نقطه بحران اشتغال جوانان هستیم.
زارعی ادامه داد:این بدان معناست که استفاده از روشهای کنونی از چند سال قبل تاکنون تاثیری در رفع این بحران نداشته است و برای تغییر این وضعیت باید از روشهای دیگری در زمینه کارآفرینی استفاده نماییم.
مرد خلاقیت ایران از اجرای طرح ملی نخبه پروری و پذیرش طرح از طرف دانشگاه آزاد و استقرار موسسه رشد خلاقیت نوآوران جوان در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد تهران جنوب خبر داد و گفت تاکنون نمایندگیهای موسسه در شهرهای مختلف ایران مستقر شده و ما با این طرح کارآفرینی و خلاقیت را با شیوه های جدید به گروه های سنی مختلف آموزش می دهیم و آنها را به صورت عملی تا رسیدن به هدف همراهی می کنیم.
در طرح کودک کارآفرین کلیه اصول کارآفرینی و سرمایه گذاری از سنین کودکی آموزش داده می شود و اجرای طرح ملی نخبه پروری می تواند بیش از 40 هزار فرصت شغلی در سراسر کشور به طور مستقیم ایجاد نماید.
زارعی در مورد سومین قطار جادویی به خبرنگاران گفت: با اجرای موفق طرح قطار جادویی 1 و 2 در سال گذشته امسال با حمایت اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان رضوی کارآفرینان برتر کشور ،اساتید ، نخبگان و علاقمندان مباحث خلاقیت و کارآفرینی هفته اول اسفند با قطار جادویی به مشهد مقدس می روند.برنامه های مختلفی در مشهد خواهیم داشت که همگی طوری طراحی شده که به فرهنگ کارآفرینی کشور کمک کند.روز اول بررسی فرصتهای سرمایه گذاری استان خراسان رضوی ،روز دوم برگزاری جشنواره ملی خلاقیت و کارآفرینی راهکار و تجلیل از کارآفرینان برتر و روز سوم کارگاههای آموزشی و مسابقات لیوان چینی در رده سنی کودکان را خواهیم داشت وعلاقمندان می توانند جهت اطلاعات بیشتر و ثبت نام به سایت www.n-javan.com مراجعه نمایند.
در ادامه نشست آقای علی فاتحی دبیر بخش فیلمهای کارآفرینی جشنواره ملی راهکار که از تهیه کنندگان خوب رسانه تصویری نیز می باشند در جمع خبرنگاران گفت: امروز همه دغدغه ما گسترش فرهنگ کارآفرینی در جامعه می باشد و جشنواره ملی خلاقیت و کارآفرینی که قرار است در خراسان رضوی برگزار شود در قالب فیلم های مستند، کوتاه و بلند زندگی کارآفرینان برتر کشور را به معرض نمایش می گذارد.
فاتحی از کلیه فیلمسازان کشور دعوت کرد آثار خود را حداکثر تا 22 بهمن به دبیرخانه جشنواره  با  موضوعات خلاقیت و کارآفرینی ، معرفی مشاغل و معرفی کارآفرینان برتر و نخبگان کشور ارسال نمایند.
وی افزود برای ما جای افتخار دارد که در هیئت داوران جشنواره در خدمت عزیزانی همچون امیری، شاپور عظیمی، مهدی مسعودشاهی هستیم و از آثار برتر تجلیل و جوایزی اهدا می گردد.
به گزارش جوان آنلاین، کلیه علاقمندان می توانند جهت اطلاعات بیشتر راجع این جشنواره به سایت www.rahkarfestival.ir مراجعه نمایند.

کد خبر 42251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha