کد خبر 42280
۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۰
رونمایی BYD از کراس اوور هیبریدی

پرشین خودرو: چینی ها چندان در ساخت خودرو خوشنام نیستند ولی به نظر می رسد برند چینی BYD قصد تغییر این بازی را دارد.

به گزارش «پرشین خودرو»، خودروهای چینی هیچ وقت در روح و ذهن ما جایگاه معتبری نداشته اند ولی شرکت BYD یا همان سازنده رویاهای شما از یک کراس اوور قدرتمند هیبریدی ۵۰۵ اسب بخاری رونمایی کرده است که البته پرچم دار جدیدش دارای نام Tang خواهد بود که نام یکی از موفق ترین سلسله‌های امپراتوری در چین است.

byd-tang-3-640x426-c

این کراس اوور در زیر هود خود دارای یک موتور توربوشارژ ۲۰۵ اسب بخاری ۲٫۰ لیتری چهارسیلندر به همراه دو موتور الکتریکی با قدرت پیشرانه ۱۵۰ اسب بخاری و ۱۴۷ پوند بر فوت نیروی گشتاور است که با بهره گیری از ۳ منبع قدرت پیشرانه انرا به ۵۰۵ اسب بخار و ۵۳۱ پوند بر فوت نیروی گشتاور افزایش می‌دهد که به یک سیستم محرک تمام چرخ و جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک متصل شده است که به اندازه کافی قدرتمند است که شتاب صفر تا صدی در حدود ۴٫۹ ثانیه داشته باشد در حالی که کراس اوور پورشه یعنی Cayenne GTS در حدود ۵٫۱ ثانیه زمان می‌برد که به این رکورد دست پیدا کند و کاین استاندارد نیز مدت زمان ۷٫۷ ثانیه ای را لازم دارد تا به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

byd-tang-2-640x426-c

برند چینی BYD ادعا کرده است که این خودرو دارای متوسط مصرف سوخت ۱۱۷ مایل در هر گالن در سیکل چینی است در حالی که در حالت الکتریکی خالص قادر به طی مسافت ۹۰ کیلومتر با یک بار شارژ خواهد بود.
البته علاقمندان این خودرو باید سرعت عمل بیشتری داشته باشند زیرا تنها ۲۰۰ نمونه از این خودرو تولید خواهد شد که البته قادر است با یکاگیری یک پکیج فیبر کربنی شتاب صفر تا صد خود را به ۴٫۴ ثانیه کاهش دهد.

byd-tang-5-640x426-c

به گزارش خودروسازی، به هر حال بهتر بودن از کاین عوارضی نیز دارد و بدین ترتیب تنگ به عنوان یکی از گران ترین کراس اوور‌های ساخته شده توسط یک شرکت چینی است که بدین در نظر گرفتن مالیات برچسب قیمت ۹۷ هزار دلاری را در پیش روی خریداران خود قرار می‌دهد.

byd-tang-1-640x426-c

 

کد خبر 42280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha