افشاگری مدیرعامل سایپا از یک معامله زیان‌بار در سال89

پرشین خودرو: مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه در سال 1389 شرکت سایپا در یک معامله نامقبول، سهام خود را با رقم بالایی که بسیار غیر کارشناسی بود خریداری کرد، خاطرنشان کرد: در آن زمان نقدینگی هنگفتی از این شرکت خارج شد بنابراین برای جبران این نقدینگی و ادامه حیات مجبور به دریافت تسهیلات بانکی شدیم.

به گزارش «پرشین خودرو»، سعید مدنی اظهار کرد: پرداخت سودهای بانکی این تسهیلات در چند سال اخیر بار مالی زیادی را به این شرکت تحمیل کرد. افزایش هزینه‌های مالی باعث شد که وضعیت سهام این شرکت در بازار سرمایه نامناسب شده و روند آن نزولی شود. وی افزود: در آن زمان وضعیت سیاسی کشور، تحریم‌های بین‌المللی و رشد چند برابری نرخ ارز باعث افزایش مشکلات مالی شده و برای حل این مشکلات ایجاد تنوع در سبد محصولات، رونق فروش و افزایش تیراژ تولید در دستور کار قرار گرفت. بنابراین مشکلات مالی تا حدی برطرف شده به‌گونه‌ای که سال آینده شرایط مساعدتری در بازار سرمایه خواهیم داشت. مدنی با بیان اینکه روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و حمایتهای صورت گرفته به بهتر شدن شرایط صنعت خودرو کمک کرد، تصریح کرد: علاوه بر آن با بهتر شدن شرایط بین‌المللی و تسهیل روابط با سایر شرکتهای خودروساز جهانی و مطرح، سایپا از نظر مالی در مسیر بهبود قرار گرفته و سود ناخالص و سود عملیاتی مناسبی دارد. به گزارش ایسنا، وی افزایش تولید را سبب حل مشکلات مالی سایپا در حال حاضر عنوان و خاطرنشان کرد: سهامداران در سال آینده شاهد سوددهی این شرکت خواهند بود و امیدواریم تا پایان امسال نیز پیش‌بینی ابتدای سال مبنی بر پرداخت سود 9 ریال به ازای هر سهم محقق شود.
کد خبر 42492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • راستگو ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    80 0
    اقای مهندس مدنی خرید سهام یکاشتباه بود که زندگی مرم رانیز با بحران مواجه کرد روی اعتمادی که پرسنل به مدیریت داشت واما قبول کنید خرید بن رو نیز از اشتباهات بزرگی بود که در سایپا انجام گرفت وهیچ گونه توجیه هم ندارد اگر هر کسی براین موضوع بحث دارد با استدلال ثابت مینمائیم.
  • اسداله پیشدار ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    48 0
    اقای مهندس بسیار خوب است که شما به این موضوع معترفید ولیکن خیلی دیر است اقای مهندس لازم است در طرحهای گروه تجدید نظر گردد. به طور کلی سایپا همیشه گروه موفق بوده واکنون هم میتواند بدون کمک دولت روی پای خود بماند با تفکر درست جنابعالی.
  • رضائی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
    62 0
    اقای مدیر در گروه سایپا اشتباهات زیادی بوده وهست .تاسیس شرکتهای بی بهره خرید املاک از چه منبعی بوده ایجاد کارخانه شمع سازی در کلار دشت چه توجیهی دارد جاده این شهر در هفته چند روز بسته است و دها مشکل دیگر اینها سایپا رابه ورشکستگی رسانده .
  • نوری ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
    67 0
    اقای مدیر عامل سرمایه گذاریهای بیهوده چیزی به جزء زیان همراه ندارد. سایپا خمین را برای چه منظوری خرید کردید اگر سود ده بود میفروختید به طور قطع زیان ده هست که میفروشید پاسخگوی این سرمایه گذاری بیفایده چیست سایپا برای همین هاست کا با مشکل مواجه شده.
  • اسدی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    68 0
    اقای مهندس مدنی من از پرسنل گروه هستم مسئله خرید سهام که مدیریت قبل با قول ووعده های خود از پرسنل پول گرفتند که هم شرکت را با بحران مواجه کرد وهم خیلی ازپرسنل را کی دیگر پرسنل میتوانند به دارئی خود برسند چگونه شما چه صحبتی برای این موضوع دارید.
  • سها ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    49 0
    سلام مشکل سایپا بسیار فراتر از این معقولات است انتخاب مدیران ... شرکتهای گروه را از بین برده . سرمایه گذاریهای بدون توجیه ایجاد مراکز تجملی همچون توسعه مدیریت . که فقط برای از کار دررفتن ساخته شده و اینهم اخرکه با چین همپیمان شدید اقای مدیر عامل گروه کمی واقع گرا باشید بگذارید تاریخ در باره شما خوب قضاوت کنند .
  • مجیدی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    50 0
    اقای مهندس در سیستم اقتصادی اگر حساب های موسسه شفاف نباشد چطور میتوان برای بقاء ویا انحلال تصمیم گرفت . وقتی امور مجامع گروه حساب ها را به صورت تلفیقی بررسی مینمایند شرکتی هم که در کارکرد وحسابهایش مشکل وجود دارد در تجمیع به چشم نمیاید اگر واقعاء میخواهید بدانید بر سر گروهی که شما مدیریت انرا برعهده دارید چه میگذرد بفرمائید حسابهای هرشرکت به صورت مستقل بررسی اگر مدیریت ان خوب تلاش کرده بود مستحق تقدیر واگر نبود برخورد شود نماند بعد از چند سال کس دیگر بیاید برای شما هم قصه سراءی کند.