کد خبر 43587
۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷

پرشین خودرو: مراسم بزرگداشت اتو پینه نقاش و تصویرگر برجسته آلمانی عصر دیروز در موزه هنرهای معاصر و در جمع هنرمندان برجسته ای چون لوریس چکناواریان و مقامات رسمی و دیپلماتیک با یک اجرای بی نظیر موسیقی از جدیدترین مجموعه در دست انتشار آرش کامور به خوبی به نقطه تلاقی تصویر و نوا مبدل شد.

به گزارش «پرشین خودرو»، در این مراسم که عصر روز گذشته (5 اسفند ماه) در تالار موزه هنرهای معاصر تهران و در حضور جمع بزرگی از مقامات و هنرمندان عرصه های مختلف از جمله لوریس چکناواریان، سفیر و مقامات بلندپایه سفارت آلمان، احمد مسجدجامعی، علی مرادخانی (معاونت هنری وزارت ارشاد)، ساعد مشکی، محمد تاتاری، بهمن عبدی، رضا یحیایی و جمعی دیگر از ادیبان، مقامات و بازیگران سینما و تئاتر برگزار شد، آرش کامور با همراهی شایان شکرآبی به اجرای دو قطعه موسیقی بی کلام از آلبوم در دست انتشار خود، پرداخت.
این اجرا از ساخته های کامور را که می توان آن را بزرگترین نقطه قوت برنامه بزرگداشت اتوپینه عنوان کرد به صورت هم نوازی کمانچه و پیانو ، تلفیقی بسیار زیبا و لطیف از موسیقی اصیل ایرانی و موسیقی کلاسیک را به نمایش گذاشت. اجرا به قدری موفقیت آمیز و زیبا بود که حاضرین تا مدتها پس از اتمام موسیقی به تشویق پرداختند و در حین اجرای موسیقی نیز بسیاری از حاضرین متاثر شده و تحسین خود را با بیان های متفاوتی ابراز نمودند.
شاید بتوان گفت قدرت تصویرسازی ذهنی از فضای موسیقی آرش کامور و اجرای خوب این موسیقی از بزرگترین دلایل این تشویق ها و تحسین ها بود چرا که با توجه به سبک تصویرگری اتوپینه به راحتی می شد موسیقی تصویرساز کامور را به آثار بدیع و خلاقانه این نقاش گره زد.
از سویی دیگر تاکید اصلی این بزرگداشت بر پیوند فرهنگی و هنری ملت ها بود که در مرزهای جغرافیایی نمی گنجد، همچنان که اتوپینه در آثار خویش از معماری اصفهان الهام گرفته بود. سازنوازی زیبای آرش کامور نیز در همین راستا و با تلفیق یکی از کهن ترین و اصیل ترین سازهای ایرانی یعنی کمانچه با پیانو که شناخته شده ترین ساز کلاسیک در دنیاست جلوه هدف گذاری این مراسم را تقویت کرد.
سفیر آلمان در بخشی از سخنان خود درباره اتوپینه در این مراسم گفت: در روزهایی که ما در تدارک انجام این بزرگداشت برای اتوپینه بودیم، او بسیار خشنود بود که میتواند این نمایشگاه بزرگ را از آثار خود در تهران برپا کند چرا که بسیاری از آثار او الهام گرفته از رنگ آمیزی های معماری ایرانی بود.
وی افزود: بخشی از کارهای اتوپینه با عنوان "رنگین کمان" در این نمایشگاه که در واقع ضیافتی از نور، خلاقیت و رنگ است به نمایش درآمده هر چند که اتوپینه مدت کوتاهی است دار فانی را وداع گفته اما یقین داریم برنامه ای که امشب در این نمایشگاه برای او ترتیب داده شده از بهترین نمایشگاههایی است که وی در سراسر دنیا داشته است.
سفیر آلمان در تهران ادامه داد: اتوپینه تعریف جدیدی را از هنر ارائه کرده و در واقع فلسفه هنر در آثار او مشهود است.

کد خبر 43587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha